شهردار منطقه 4 گفت: در آستانه بارندگی ها،11 هزار متر مربع از معابر منطقه بهسازی شد که این اقدامات نقش مهمی در رفع کامل آبگرفتگی ها در سطح معابر منطقه بوده است.

حسن کریمیان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،ضمن بیان این مطلب افزود: جمع آوری آبهای سطحی یکی از مهمترین طرح هایی است که مدیریت شهری تهران تلاش کرده است تا با اجرای کامل آن ضمن ارتقاء بهداشت عمومی و محیط زیست، مشکلات تردد شهروندان را در زمان بارش های باران و برف که در گذشته یکی از دغدغه های شهروندان محسوب می شود را کاهش دهد.
شهردار منطقه 4، اجرای طرح جمع آوری آبهای سطحی در منطقه 1 عامل مهمی در کاهش مشکلات آبگرفتگی ها عنوان کرد و ادامه داد: در این پروژه 142 هکتار از فضاهای زیرزمینی منطقه به ویژه، در پروژه هنگام بهسازی شد.
کریمیان تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع، از بهمن ماه سال گذشته طرح مطالعاتی و تهیه نقشه های اجرایی پروژه هدایت و جمع آوری آبهای سطحی منطقه آغاز شد و با توجه به محدودیت های منابع مالی و بنابر اولویت های جاری،اجرایی شدن پروژه هدایت آبهای سطحی خیابان های هنگام، حد فاصل میدان الغدیر تا میدان رسالت و استاد حسن بنا در اولویت اجرا قرار گیرد.
بهمن محبوبی معاون فنی و عمران منطقه 4 اظهار داشت: از اسفند ماه سال 89 این پروژه به طول 1650 متر از میدان الغدیر تا میدان رسالت در مسیر کانال کمند اجرا شد و با آبهای سطحی به کانال دارآباد در بزرگراه امام علی (ع) هدایت شد.
محبوبی تاکید کرد: این 2 معبر سالیان متمادی با بارش های متوسط و رگبارهای ناگهانی علاوه بر ایجاد مشکلات عدیده رفت و آمدی و آسیب رسانده به املاک مجاور،موجب تخریب آسفالت معابر و ایجاد آثار سوء زیست محیطی برای شهروندان می شد.
وی بیان کرد: در نقطه آغازین این خط لوله، قطر داخلی کانال 1100 میلی لیتر بوده که با توجه حرکت آن و افزایش آبهای ورودی تا 1300 میلی لیتر افزایش یافته است و پس از طی مسیر خیابان هنگام در میدان رسالت به سمت غرب ادامه مسیر داده و به کانال امام علی (ع) سر ریز می شود.
محبوبی،اجرای کانال استاد حسن بنا را به عنوان سومین پروژه این طرح مهم شهری برشمرد و خاطر نشان کرد:این کانال در سالیان گذشته خساراتی را به املاک مجاور ضلع جنوبی وارد می کرد که اجرای آن در برنامه اجرایی قرار گرفت و با اتمام آن در بارندگی های اخیر شاهد عبور و مرور منظم آب در این مسیر بودیم./ل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار