فرماندار خوانسار گفت: بیشتر مردم خوانسار را با عسل معروف به "گون" می شناسند و می توان گفت : این شهرستان پایتخت عسل کشور است .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان سید مجید پوراحمدی در نشست خبری با اشاره به اینکه شهرستان خوانسار رتبه دوم عسل را بعد از شهر نجف آباد دارا است گفت : عسل خوانسار از نظر کیفی رتبه نخست را دارد .

وی گفت: این شهرستان حدود 50 هزار کلونی زنبور عسل دارد که به دلایل خشکسالی‌های اخیر کاهش داشته است.

فرماندار خوانسار گفت: یکی از جاذبه‌های این شهرستان محل گردشگری گلستان کوه است که سالیانه هزاران نفر از این مکان دیدن می‌کنند.

پور احمدی به طرح آب‌رسانی خط انتقال آب قمرود اشاره کرد و افزود: در مسیر این خط لوله، آب‌رسانی 20 شهر تأمین و دارای آب شرب تصفیه شده می‌شوند.

وی بهبارش کم‌سابقه 54 میلی‌متری برف و باران در خوانسار در روزهای اخیر اشاره کرد و گفت: طی دو روز اخیر در شهر خوانسار 54 میلی متر باران باریده است.

فرماندار خوانسار در ادامه صحبت‌های خود موضوع فاضلاب این شهرستان را امری بسیار مهم عنوان کرد و افزود: به دلیل اینکه خاک خوانسار حالت سست و آب‌های آن سطحی است موضوع فاضلاب بسیار اهمیت دارد چرا که احتمال طغیان و فوران آب در موقع بارش زیاد است.

وی اضافه کرد: کل اعتبار در نظر گرفته‌شده برای طرح تصفیه خانه فاضلاب این شهر 80 میلیارد ريال است که علاوه بر این اعتبار 20 میلیارد ريال نیز برای مکانیکال کردن فاضلاب در نظر گرفته شده است.

فرماندار خوانسار گفت: امید می‌رود بهمن‌ماه این تصفیه خانه به صورت نمادین افتتاح و بهره‌برداری شود./س

برچسب ها: اصفهان ، خوانسار ، نشست ، خبری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.