مديرکل دفتر صادرات گمرک جمهوري اسلامي ايران گفت: بخشنامه اخذ عوارض براي 34 قلم کالاي عوارضي و 39 قلم کالاهاي صادراتي از ديروز اجرا مي شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، حسن عليدوستي در خصوص عوارض صادراتي گفت: با توجه به مصوبه هيئت وزيران مبني بر اينکه کالاهايي که با ارز مرجع وارد کشور شدند سازمان حمايت براي کنترل واردات و صادرات متولي در مرحله نخست 52 قلم کالا را ممنوع اعلام کرد.

وي تصريح کرد: در حال حاضر با اعمال تغييرات 52 قلم کالا به 39 قلم کالاي ممنوع و 34 قلم کالاي عوارضي تغيير پيدا کرد و تنها با ذکرشمار و تعرفه کالا از گمرک ترخيص خواهد شد.

عليدوستي با تاکيد بر اينکه بخشنامه اخذ عوارض از ديروز عملياتي شده است افزود: عمدتا تمرکز بر کالاهايي از مواد اوليه کالاهاي وارداتي توليد شدند و با ارز مرجع وارد کشور شده و با توجه به تفاوت نرخ در ارز مرجع و ارز آزاد تصميم از سوي دولت اتخاذ شده و تمرکز روي کالاهاي اساسي کشور است.

مديرکل دفتر صادرات گمرک جمهوري اسلامي ايران اضافه کرد: گندم، آرد گندم، شکر، کنجاله و ذرت جز کالاهاي ممنوعه و پتروشيمي و کالاهاي توليد شده از مواد اوليه وارداتي که با  ارز مرجع وارد شدند عوارض تعلق مي گيرد./س

برچسب ها: گمرک ، عوارض ، واردات ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار