مدیر بازاچه مرزی پیشین واقع در شهرستان سرباز گفت: روزانه 500 تن انواع كالا از این بازارچه به كشور پاكستان صادر می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان ، عطا براه افزود: هشت میلیون دلار كالا شامل موتورسیكلت، انواع مواد غذایی و خوار و بار از ابتدای سال جاری تاكنون به كشور پاكستان صادر شده است كه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش دو میلیون دلاری را نشان می دهد.

وی اظهار داشت: راه اندازی و فعالیت این بازارچه مرزی نقش اساسی در ایجاد اشتغال برای جوانان شهرستان سرباز بویژه شهر مرزی پیشین داشته است.

وی با اشاره به فعال بودن 46 غرفه در بازارچه مرزی پیشین گفت: هم اكنون در این بازارچه 300 نفر به صورت مستقیم و 100 نفر به صورت غیر مستقیم مشغول فعالیت هستند.

مدیر بازارچه مرزی پیشین گفت: با ساخت و راه اندازی پایانه حمل بار و مسافر در مرز پیشین كه از مصوبات هیات دولت است میزان صادرات كالا به كشور پاكستان به هزار و 500 تن در روز افزایش خواهد یافت.

وی افزود: عملیات ساخت پایانه مرزی پیشین در سفر اخیر استاندار سیستان و بلوچستان با اختصاص اعتبار اولیه 20 میلیارد ریال آغاز شد.

بازارچه مرزی پیشین با 600 كیلومتر فاصله نزدیكترین بازاچه مرزی سیستان و بلوچستان به بندر بزرگ و مهم تجاری كراچی كشور پاكستان است كه می تواند نقشی اساسی در صادرات كالا داشته باشد.

پیشین از توابع شهرستان سرباز در فاصله 600 كیلومتری جنوب زاهدان مركز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است./س

برچسب ها: صادرات ، بازارچه ، مرزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.