ناظر گمركات خوزستان گفت: در هفت ماه نخست سال جاری یك میلیون و 769هزار تن كالای غیرنفتی به ارزش 475میلیون دلار از طریق گمركات خوزستان به عراق صادر شده كه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش 14درصد و از لحاظ وزنی 35درصد رشد نشان می دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ 'عباس علیدادی'افزود: مصالح ساختمانی ، سیمان سفید و خاكستری ، وسایل خانگی ، موتورسیكلت ، مواد غذایی و لبنی ، ماهی پرورشی و دریایی ، میوه و تره بار ، آهن آلات ، چوب و آجر مهمترین اقلام صادراتی از گمركات خوزستان به عراق بوده است.

وی ابراز امیدواری كرد: با رفع برخی موانع موجود و تسریع در ترخیص كالا ، روند صادرات كالا به عراق در مدت باقی مانده سال جاری شتاب گیرد.

در كارگروه صادرات غیرنفتی خوزستان ، صادرات هفت میلیارد دلار كالای غیرنفتی در سال سال هدف گذاری شده است.

علیدادی افزود: صادرات كالا هم اكنون از طریق مرزهای چذابه در شهرستان دشت آزادگان ، شلمچه در 16كیلومتری غرب خرمشهر و مرز دریایی خرمشهر صورت می گیرد.

استان خوزستان به دلیل همجواری با دو استان میسان و بصره و بهره مندی از بسترهای صادراتی موقعیت بسیار مناسبی برای صادرات كالا به عراق دارد.

پارسال حجم صادرات كالای غیرنقتی به عراق از طریق گمركات خوزستان به مرز یك میلیارد دلار رسید.

مرزهای زمینی و دریایی خوزستان پس از سرنگونی رژیم بعثی عراق به تدریج در تیرماه ماه سال 1382 بازگشایی و متعاقب آن در مهرماه همان سال اعزام زایران عتبات عالیات شروع شد.

هم اكنون از طریق دو مرز چذابه و شلمچه تردد زایران عتبات عالیات و زوار عراقی به صورت قانونی انجام می شود و قرار است خط دریایی آبادان - بصره نیز برای اعزام زایران عبتات عالیات از طریق اروندرود فعال شود./س
برچسب ها: افزایش ، صادرات ، کالا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.