سرپرست اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت : نشت آب از مجموعه بهداشتی مدرسه مجاور خانه تاریخی شهید اول عامل آسیب دیدگی این خانه تاریخی شده است .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان "محسن مصلحی" افزود : خانه شهید اول از خانه های تاریخی عصر صفویواقع در بافت تاریخی اصفهان و در نزدیکی مقبره علامه مجلسی در سالهای گذشته با حمایت اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان و همت بخش خصوصی مرمت و توسط بخش خصوص بهره برداری شده است .

وی ادامه داد: متاسفانه سامانه آبرسانی مجموعه بهداشتی مدرسه امام زمان (عج) در جنب این خانه مدتی است دچار نشتی شده است .

مصلحی تصریح کرد: اداره کل میراث فرهنگی در نیمه اول سال 1391 در دو مرحله ضمن نامه نگاری بامدیریت این مجموعه علمی مذهبی از آنها در خواست کرد برای رفع نقص سامانه آبرسانی مدرسه افدامات لازم صورت گیرد که به نظر میرسد اقدامی صورت نگرفته است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان خاطر نشان کرد: با این حال با توجه به اینکه این خانه تاریخی تملک خصوصی دارد مالکان می توانند از طریق مراجع ذی ربط برای احقاق حقوق خود اقدام نمایند .

به گفته وی ، اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان نیز آمادگی هرگونه همکاری با مالکان این خانه ،در جهت رفع خطر نشت آب را دارد .

این خانه تاریخی به شماره ملی 1165مورخ 18/9/1354 به ثبت ملی رسیده است./س

برچسب ها: اصفهان ، نشت ، آب ، به خانه ، تاریخی ، شهید ، اول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.