انجمن يهوديان فرانسه ، مهمترين لابي صهيونيسم در اين کشور، با اعمال فشار بر رسانه هاي فرانسوي مي کوشد مانع از پخش گزارشهايي به طرفداري از فلسطينيان يا در محکوم کردن جنايات صهيونيستها شود.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛ سايت حزب ضد صهيونيستي فرانسه،  ريشار پاسکيه رئيس انجمن  يهوديان فرانسه،  از رئيس شبکه فرانس تلويزيون انتقاد دارد که نماهنگي از يک گروه موسيقي طرفدار فلسطينيان پخش کرده که از فلسطينيان نوار غزه تجليل مي کند. انجمن يهوديان فرانسه  همواره هرگونه انتقاد از اسرائيل را رد مي کند.


انجمن يهوديان فرانسه و سفير اسرائيل در فرانسه در آن زمان رئيس شبکه فرانس تلويزيون و مدير خبر اين شبکه را به پاسخگويي واداشته بودند. حتي گفته مي شود شماري از خبرنگاران و تهيه کنندگان مستند تهديد شده بودند و اهانتهايي به آنان  شده بود اما خبر هاي مربوط به اين اهانتها  در هيچ نشريه اي منتشر نشد.

انجمن يهوديان فرانسه راهبرد رسانه اي خاص خود را در قبال اسرائيل دنبال مي کند.  اين انجمن تصميم گرفت شصت تن از دانشجويان رشته خبرنگاري فرانسوي از دانشگاه ليل را به منظور تغيير موضع به سفري نه روزه به اسرائيل ببرد. هدف از اين اقدام تلاش براي از بين بردن انتقادها از اسرائيل و تروريست جلوه دادن مقاومت فلسطينيان عنوان شده است.

برچسب ها: فرانسه ، فلسطین ، لابی ، حامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار