محمد مهدي اسماعيلي در ديدار با گزل نيگماچلینا از گسترش و تقويت تعاملات دو كشور استقبال كرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان ،  محمد مهدي اسماعيلي، معاون سياسي امنيتي و اجتماعي استانداري اصفهان در ديدار با خانم گزل نيگما چلینا معاون وزير فرهنگ جمهوري تاتارستان فدراسيون روسيه كه به دعوت اداره كل امور زنان و خانواده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي به اصفهان سفر كرده بود بر گسترش تعاملات بين دو كشور تأكيد كرد.

وي با اشاره به قدمت 7 هزار ساله اصفهان، گفت: نزديك به 20 هزار جاذبه تاريخي و گردشگري در اين استان وجود دارد و طبق مصوبه سفر سوم رييس جمهور به اصفهان، اين شهر به عنوان پايتخت فرهنگ و تمدن ايران اسلامي انتخاب شد.

اسماعيلي با بيان تاريخ و فرهنگ قوي و غني اصفهان ، افزود: كشور ايران و جمهوري تاتارستان داراي اشتراكات فرهنگي زيادي هستند.

معاون سياسي امنيتي و اجتماعي استانداري اصفهان ابراز اميدواري كرد كه اين ديدارها به تقويت تعاملات بين دو كشور كمك كند و بستر هاي حقوقي و ديپلماتيك براي اين موضوع بين دو كشور فراهم گردد.

وي با بيان رويكرد استان درانجام مراودات و تعاملات فرهنگي با ساير كشورها، گفت: چندين هفته فرهنگي توسط هنرمندان و اهالي هنر اصفهان در كشورهاي ديگر برگزار شده است.

محمد مهدي اسماعيلي با اشاره به اينكه فضاي فرهنگي روابط دو كشور بسيار فعال و روشن مي باشد، ابزار اميدواري كرد كه در آينده شاهد برگزاري هفته هاي فرهنگي اصفهان در اين جمهوري باشيم.

معاون سياسي امنيتي و اجتماعي استانداري اصفهان خطاب به مهمان خود گفت: اميدوارم اين فضاي تعامل بيش از گذشته اتفاق افتد و شما حامل پيام دوستي ما به مسئولين جمهوري تاتارستان باشيد.

اسماعيلي با اشاره به گسترش تعاملات فرهنگي و هنري دو كشور، بر تعاملات بيشتر در سايرشاخه ها تاكيد كرد و گفت: تعاملات و ارتباطات علمي و دانشگاهي به شناخت هرچه بهتر اين مجموعه كمك خواهد كرد.

وي با اشاره به سطح بالاي علمي دانشگاه ها و مراكز علمي در اصفهان پيشنهاد كرد در زمينه تبادل دانش جلسات هم انديشي في مابين برگزار شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.