عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: کاهش تيرا‍ژ و افزايش هزينه هاي توليد از مشكلات اصلي صنعت خودرو محسوب مي شود.

روح اله عباسپور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با اشاره به جلسه دیروز کمیسیون صنایع مجلس در خصوص وضعیت خودروی کشور ،اظهار داشت:در این جلسه مشکلات پیش آمده در این بخش و دلایل افزایش قیمت ها  و راهكار هاي رفع موانع، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی کاهش تولید را مشکل اصلی خودروسازان کشور دانست و تصریح کرد:افزایش نرخ ارز و قیمت مواد اولیه را از دیگر معضلات گریبان گیر صنعت خودروی کشور است.

عباسپور افزود:طي يك سال گذشته، قیمت مواد اولیه در این بخش تا 150 درصد افزایش داشته است که باعث افزایش دو تا سه برابری قیمت تمام شده تولید می شود.

اين عضو كميسيون صنايع و معادن تصریح کرد: قیمت ورق های فولادی ،مس و ورق آلومینیم به ترتیب دو ،سه و 5/2 برابر شده است و قیمت پلیمر نیز با افزایش روبه رو بوده است.

عباسپور ادامه روند تولید در کارخانجات خودروسازی را منوط به سوددهی آنها دانست و گفت: این شرکت ها باید از حداقل سود برخوردار باشند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخي کم کاری های انجام شده از سوی خودروسازان دربخش افزایش میزان داخلی سازی، بهره وری و کاهش قیمت تمام شده محصولات اظهار داشت: قانون ارتقای کیفیت خودرو به منظور پیگیری چنین مواردی تصویب شده است.

لازم به ذكر است: این جلسه با حضور خودروسازان بزرگ کشور، معاون وزیرصنعت،معدن و تجارت، نمایندگان بورس، انجمن خودروسازان و قطعه سازان دیروز در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شوراي اسلامي برگزار شد./عب

برچسب ها: خودروساز ، تولید ، هزینه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار