ديويد کامرون نخست وزير انگليس بعد از ديدار دو روزه از امارات عربي متحده، سفر خود به عربستان را آغاز کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ کامرون که عصر امروز وارد جده شد، طبق برنامه سفر خود قرار است با عبدالله بن عبدالعزيز پادشاه و مقامات بلند پايه عربستان و دانشجويان يک دانشگاه مرکز اقتصادي اين کشور ( جده ) ديدار کند.

امارات و انگليس در ابوظبي تصميم گرفتند در زمينه صنايع دفاعي مشارکت و در بخش امنيت منطقه اي همکاري کنند.

بر اساس بيانيه مشترکي که در خبرگزاري رسمي امارات منتشر شد، ابوظبي و لندن تصميم گرفتند در صنايع دفاعي به ويژه هواپيماهاي جنگي يوروفايتر - تايفون و صنايع فن‌آوري هاي نوين مشارکت و همکاري تنگاتنگ داشته باشند.

بر اساس اين بيانيه، دو طرف همچنين بر  "توسعه طرح هاي مشترک امنيتي در امارات و کل منطقه خليج فارس و افزايش برگزاري رزمايش هاي مشترک و سرمايه گذاري و حضور نظامي انگليس در امارات" تاکيد کردند.

دو کشور تصميم گرفتند " سرمايه گذاري هاي امارت را در زير ساخت هاي انگليس و سرمايه گذاري هاي انگليس در امارت در زمينه هوا و فضا، فن‌آوري اطلاعات، مخابرات و مهمات " افزايش يابد.

سلطان منصور وزير اقتصاد امارات اعلام کرد دو کشور تلاش مي کنند مبادلات تجاري خود را از نه ميليارد و ششصد ميليون پوند ( پانزده ميليارد و سيصد ميليون دلار ) فعلي به دوازده ميليارد پوند ( نوزده ميليارد و دويست ميليون دلار ) در سال دو هزار و پانزده برسانند.

ديويد کامرون بعد از ديدار با شيخ خليفه بن زايد آل نهيان رئيس امارات و نماينده صندوق هاي دولتي ابوظبي وارد عربستان شد.

نخست وزير انگليس در امارات عربي متحده و عربستان اميدوار است " مشارکت واقعي " در بخش دفاعي و فروش هواپيماي جنگي يورو فايتر - تايفون ايجاد کند.

 لندن اميدوار است سال آينده بيش از يکصد فروند از اين هواپيماها را به ارزش بيش از شش ميليارد پوند ( هفت ميليارد و چهارصد ميليون يورو ) در منطقه به فروش برسد.

برچسب ها: انگلیس ، جده ، نخست وزیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار