يک مدافع حقوق سياه پوستان در آمريکا گفت قوانين تصويب شده در آمريکا در ارتباط با سياهپوستان،تبعيض آميز است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه راشاتودي ؛‌ دکتر مالک شباز، وکيل آمريکايي و عضو حزب بلک پنتِر با اشاره به اعدام تروي ترويس سياه پوست آمريکايي در سال دو هزار و يازده گفت  دنيا از تزويري که آمريکا در اجراي حکم اعدام نشان داده، بسيار اندوهگين است.ما خواستار لغو کامل حکم اعدام هستيم، همين و بس. به نظرم فشارهايي که در اين راستا صورت گرفته نيز يکي از دلايل به تأخير افتادن اجراي حکم اعدام ديويس بود.

شباز در پاسخ به اين سوال که منظور شما از تزوير در اجراي حکم اعدام چيست، گفت همه آمارها نشان مي دهد که حکم اعدام در آمريکا با غرض ورزي اجرا مي شود. بنا به آمارها، احتمال صدور حکم مرگ يا مجازات اعدام براي افراد رنگين يا سياه پوست به مراتب بيشتر از سفيد پوستان است. لذا تمايز آشکاري در اجراي حکم اعدام ديده مي شود و اين مهمترين دليل من براي درخواست لغو حکم اعدام در سراسر آمريکا است.

مجري راشاتودي در ادامه برنامه گفت در تاييد حرف شما، آمارها نشان مي دهد که در سال 2002، دوازده حکم اعدام در پرونده هايي صادر شده است که متهم سفيد پوست و مقتول سياه پوست بوده است. در حاليکه همين رقم براي متهمان سياه پوستي که به علت قتل افراد سفيد پوست مجرم شناخته شده اند، به صد و هفتاد و هشت عدد مي رسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار