يک روز مانده به انتخابات رياست جمهوري آمريکا، شاخص بورس فرانکفورت کاهش يافت.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران، با توجه به اينکه فقط يک روز به انتخابات رياست جمهوري در آمريکا باقي مانده، بسياري از سرمايه گذاران و فعالان اقتصادي سعي مي کنند سرمايه گذاريهاي خود را به بعد از انتخابات آمريکا موکول کنند، همين مسئله سبب شده تا رکود نسبي در بسياري از بازارهاي بورس جهان بوجود آيد.
در آغاز کار بازار سهام فرانکفورت آلمان، شاخص داکس 0.6 درصد کمتر از روز گذشته بود. البته کارگزاران در اين بورس پيش بيني مي کنند نتيجه انتخابات آمريکا تاثير چنداني بر بازارهاي مالي نخواهد داشت، زيرا از نظر آنها فرقي نمي کند چه کسي در اين انتخابات پيروز شود.
فيدل هايمر تحليلگر بانک خصوصي آوفهاوزر، گفت: هم اکنون بازارهاي مالي منتظرند تا انتخابات رياست جمهوري آمريکا برگزار و نتيجه آن اعلام شود، به همين علت فعاليت در بازارهاي بورس بسيار کم شده است.
به نظر مي رسد، اين انتخابات رقابتي بسيار نزديک ميان رامني و اوباما باشد.
هايمر افزود: به نظر من اگر رامني در انتخابات پيروز شود، بازارها دو تا سه روز واکنشي مثبت نشان خواهند داد، زيرا او نزديکي زيادي به وال استريت دارد.
البته اگر اوباما هم پيروز شود، تاثير مثبت خود را خواهد داشت؛ زيرا اروپا و اوباما شناخت متقابلي نسبت به هم دارند و اين نامزد انتخاباتي تا اينجا شريک قابل اعتمادي براي اروپا بوده است.
برچسب ها: شاخص ، بورس ، فرانکفورت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار