لیموترش میوه‌ایست، كاملا سالم در عین حال كه مقوی است که می‌تواند به تمام بافت‌های عضلانی بدن غذا بدهد بدین سبب به آن عال تندرستی بدن نام داده‌اند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بحنورد،

لیموترش، پرتقال، لیموشیرین، نارنگی، ترنج، بالنگ، لیمو عمانی، توسرخ، نارنج، دارابی و ده نوع دیگر از این نوع میوه است و شبیه هم بوده و دارای خواص مشابه هستند.

بنا بر این گزارش چنانچه مركبات نخوریم همیشه در صورت و نقاط مختلف بدن جوش‌های چركی به وجود می‌آید كه علامت بارزی از ضعف و كثیف شدن خون است و با آبلیمو درمان می‌شود.

خواص درمانی لیموترش: اسیدهای موجود در لیموترش از بین برنده اسید اوریك است و خون را رقیق می‌كند، دستگاه هاضمه و دستگاه ادراری را ضد عفونی می‌كند آب لیمو به مقدار زیاد باسیلهای تبی تیفوئید (حصبه) و اسهال خونی را كشته و نابود می‌كند اگر آب آشامیدنی شما مشكوك است چند قطره در آن لیموترش بچكانید به این وسیله آب آشامیدنی شما پاك می‌شود به همین صورت چنانچه روی گوشتهای مانده یا كپك زده چند قطره لیموترش بریزید از عوارض سوء و حوادثی كه ممكن است رخ دهد جلوگیری میكند آب لیمو را چنانچه بر روی غذاهای ثقیل بزنند هضم آنرا آسان می‌كند. آبلیمو تب را از بین می‌برد و تنگی نفس را درمان می‌كند بیماریهای، رماتیسم عرق النساء، مرض قند، غلظت خون، ناتوانی جنسی، زكام،سرماخوردگی ذات الریه، گلودرد، تب خال با آب لیمو معالجه می‌شود./س

برچسب ها: فواید ، لیمو ، ترش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.