غرامت يک ميليارد و 150 ميليون دلاري که بانک اچ اس بي سي به علت عدم نظارت دقيق در جلوگيري از پولشويي در آمريکا و نيز غرامت هاي ناشي از شکاياتي که از اين بانک در انگليس صورت گرفته است، موجب شد سود خالص اين بانک در سه ماهه گذشته به شدت کاهش يابد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ، بانک اچ اس بي سي که بزرگترين بانک اروپا به شمار مي رود 800 ميليون دلار براي پوشش جريمه احتمالي به آمريکا به علت نقض قوانين مبارزه با پولشويي اين کشور کنار گذاشته است. اين بانک پيش از اين نيز در ماه ژوئيه 700 ميليون دلار به منظور پرداخت به نهادهاي نظارتي آمريکا به علت نقض قوانين اين کشور درباره پولشويي کنار گذاشته بود.
اين بانک اعلام کرد تاکنون به هيچ توافقي با مسئولان آمريکايي درباره اين مسئله نرسيده است و حکم پاياني برضد اين بانک احتمالا هم جنايي و هم مدني خواهد بود. اين بانک اعلام کرد به هيچ وجه قادر به تخمين هزينه نهايي نيست و اين امکان وجود دارد که اين ميزان بسيار بيشتر از مبالغي است که اين بانک کنار گذاشته است.  
اين بانک پس از اين کسريها و نيز تغييرات در ارزش بدهي هاي اين کشور، سود خود در سه ماهه ژوئيه تا سپتامبر با پنج ميليارد دلار اعلام کرده است که در مقايسه  پيش بيني قبلي اين بانک دو ميليارد و هفتصد ميليون دلار افزايش نشان مي دهد.  
اچ اس بي سي همچنين در انگليس 353 ميليون دلار به علت پرداخت هاي خدمات تضمين بيمه به مشتريان خود پرداخت کرده است.  
سود اچ اس بي سي در معاملات روز دوشنبه 2.6 درصد کاهش يافت که اين بيشترين کاهش شاخص سهام اين بانک در بازار بورس لندن به شمار مي رود.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار