ورود تکنولوژي به روستاها از ابزارهاي مورد نياز براي بخش کشاورزي است که تجهيز روستاها به اين ابزارهاي الکترونيکي توسعه روستاها را به همراه دارد.

داود يارمحمدي کارشناس کشاورزي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: ورود تکنولوژي به روستاها از ابزار مورد نياز براي بخش کشاورزي است که تجهيز روستاها به اين ابزارهاي الکترونيکي از شواهد توسعه روستايي است.

وي گفت: افزايش عملکرد واحدهاي توليدي کشاورزي در روستاها و افزايش توليد از فوايد استفاده از فن آوري هاي نو در کشاورزي در روستاهاست.

يارمحمدي به استفاده هاي جانبي از فن آوري در روستاها اشاره کرد و گفت: افزايش کارايي اقتصادي واحدهاي کوچک توليدي، بهبود اداره امور دام، اطلاع رساني و ترويج کشاورزي و آگاهي از شيوه هاي نوين توليد از تائيد فن آوري در روستاها بر بخش کشاورزي است.

وي تصريح کرد: با ورود فن آوري به روستاها مي توان نياز بازار را پيش بيني کرد و در نهايت با تنوع محصولات توليد حتي در سطح صادرات مواجه بود.

يارمحمدي تاکيد کرد: يکي از مهمترين فوايد اين طرح در بخش کشاورزي روستاها آموزش کشاورزان از راه دور و حتي کنترل آفات است که مي توان تائيد آن را در ميزان توليدات کشاورزي ديد، همچنين با اين کار مي توان آمار دقيقي از کشاورزان و نوع توليد آنها به دست آورد.

وي در پايان گفت: نگاه فن آوري به روستاها نبايد فقط براي انجام امور اداري و بانکي باشد بلکه با ورود فن آوري به بخش کشاورزي مي توان ارتباط بيشتري بين زندگي روستائيان و ورود فن آوري به روستا برقرار کرد./عب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار