معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان، از صدور دو هزار و یکصد و 76 کارت شناسایی و 16 پروانه تولید در نیمه نخست امسال خبرداد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  گرگان، رضا پورمهدی، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: در نیمه اول سال جاری، 547 هنرمند صنایع دستی در استان گلستان، بیمه شدند.

وی افزود: در نیمه نخست امسال، یک هزار و 845 هنرآموز و یک هزار و یکصد و 51 هنرجوی مقدماتی و همچنین 602 هنرجوی پیشرفته و 92 هنرجوی تکمیلی آموزش دیدند.

پورمهدی با اشاره به آموزش 22 رشته صنایع دستی در 14 مرکز آموزش استان، اظهارداشت: تا کنون 30 محصول صنایع دستی استان در رشته های بافته داری، زیور آلات، سوزندوزی، ساز سازی، چرم دوزی، منبت، ابریشم بافی، جاجیم بافی، انواع رودوزی های سنتی، البسه محلی بسته بندی شده و یکصد محصول نیز بر اساس رشته های آموزشی برنامه ریزی و تولید شده نمونه سازی شده و تعداد 11 هزارو 747 هنرمند استان دربانک اطلاعات هنرمندان ثبت شده اند.

وی خاطر نشان کرد: 56 تشکل صنایع دستی و 56 فروشگاه و 8 باجه فروش و 3 بازارچه موقت صنایع دستی، نیز در این مدت تشکیل شده و 99 درصد کارگاه های صنایع دستی استان دارای استاندارد کیفی شده اند./س

برچسب ها: صنایع دستی ، بیمه ، گلستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.