دبیر اول سفارت ایران در روسیه گفت: استان مركزی یكی از ركن های مهم و وزین صنعت و كشاورزی است و باید سهم خود را در گسترش روابط اقتصادی ایران و روسیه افزایش دهد.

به گزارش خبرنگار  باشگاه خبرنگاران اراک ، نادری عصر یكشنبه در نشست با تجار و تولیدكنندگان استان مركزی در اراك افزود: هم اكنون سه دهم درصد تجارت و بازار روسیه به ایران اختصاص دارد و با توجه به مجاورت جغرافیایی و فرهنگی، افزایش حجم مبادلات تجاری دو كشور ضروری است.

وی توضیح داد: بر اساس آمار رسمی 300 تا 400 میلیون دلار واردات روسیه هم اكنون از جمهوری اسلامی ایران است و این درحالی است كه حجم تجارت خارجی روسیه 400 میلیارد دلار در سال است.

دبیر اول سفارت ایران در روسیه خاطرنشان كرد: به دلیل اقلیم سرد روسیه این كشور در حوزه كشاورزی و تامین محصولات غذایی بازار خوبی برای ایران است و هم اكنون مواد غذایی، میوه و سبزیجات بیشترین اقلام واردات روسیه را شامل می شود.

نادری اظهار كرد: شناسایی بازارهای هدف و تدوین برنامه مناسب برای تولید محصولات باكیفیت صنعتی و كشاورزی مورد نیاز روسیه در استان مركزی باید به عنوان یك راهبرد مهم مد نظر باشد.

نادری گفت: سفارت ایران در روسیه برای راهنمایی وحمایت تجار استان مركزی برای ورود به بازار این كشور آمادگی دارد.

رییس اتاق بازرگانی، صنعت و معدن اراك نیز گفت: حضور تجار و صاحبان صنایع استان مركزی در نمایشگاه محصولات ایران در روسیه در تیرماه سال جاری مشهود بود.

جعفری افزود: استان مركزی رتبه اول تنوع صنعتی و رتبه سوم صنعت كشور را دارد و در حوزه كشاورزی نیز توانمندی بالایی را در حوزه محصولات زراعی، دامی و آبزی پروری دارد.

وی اظهار كرد: راه حمایت از تولید ملی، شناسایی بازار های هدف تجاری جدید است و استان مركزی آمادگی كامل دارد با شناخت و برنامه برای ارتقای تبادلات تجاری با روسیه اقدام كند./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.