مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: زعفران وامنان آزادشهر فرصتی برای توسعه گردشگری است.





به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، قربان عباسی اظهار داشت: در حال حاضر محصول زعفران در 60 هکتار از اراضی روستای وامنان شهرستان آزادشهر تولید می‎شود.

وی تصریح کرد: زعفران وحشی در این منطقه به زعفران خوراکی تبدیل شده و کشت زعفران نسبت به دیگر محصولات به صرفه‎‎تر بوده و بازده اقتصادی خوبی دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان با اینکه زعفران از تولیدات سرآمد است، اضافه کرد: کشت این محصول به عنوان یک جاذبه گردشگری می‎تواند مطرح شده و برپایی جشنواره زعفران نیز می‎تواند فرصت مغتنمی را برای توسعه گردشگری و جذب گردشگر و توریست ایجاد کند.

عباسی با اشاره به اینکه کشت زعفران سبب شده تا بسیاری از جوانان دوباره به منطقه بازگردند و سبب ایجاد شغل برای آنها شده، خاطرنشان کرد: روزانه 18 هزار نفر و در طول یک هفته 126 هزار نفر در این منطقه مشغول به کار می‎شوند و زعفران جایگزین مناسبی برای تقویت بنیه خانواده‎ها در روستاهاست.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان با بیان اینکه کشت زعفران در ایران نسبت به سایر کشورها بسیار بالاتر و مرغوب‎تر است، اذعان کرد: برای توسعه کشت زعفران باید حمایت‎های لازم صورت گیرد.

وی اظهار داشت: فرصت خوبی برای توسعه استان ایجاد شده و مدیران باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

روستای وامنان به دلیل کشت زعفران قطب طلای سرخ در گلستان لقب گرفته و کشت این محصول اقتصاد خانوارها را متحول کرده است.

وامنان از جمله روستای کوهستانی و صعب‌العبور شهرستان آزادشهر در شرق گلستان است که از چند سال گذشته تاکنون اهالی آن به کشت زعفران روی آورده‎اند.

جشن کشت و برداشت این محصول ارزشمند با حضور جمعی از مسئولان استانی برگزار شد./ج1


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.