بنيامين بن اليعازر وزير سابق جنگ رژيم صهيونيستي و يکي از دوستان نزديک حسني مبارک رئيس جمهور مخلوع مصر برخي جزئيات گفتگوي تلفني خود را با مبارک چند روز پيش از دستگيري و حبس بر ملا کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه المختصر ؛ اليعازر گفت مبارک که در شرايط روحي سختي قرار گرفته بود و تصور نمي کرد اوضاع اين گونه شود در تماس تلفني با وي گفت آيا سرانجام و نتيجه سي و يک سال خدمتش به غرب بايد اين باشد.

اليعازر تصريح کرد : در مقابل به مبارک گفتم تو در نزديکي ايلات در اسرائيل قرار داري در صورتي که اوضاع بدتر شد به اينجا بيا و در يکي از هتلهاي اين منطقه اقامت کن.

بن اليعازر تاکيد کرد بارها به مبارک گفته دو اشتباه مرتکب شده است نخست اين که پسرش را براي جانشيني هدايت کرده و دوم اينکه در اطرافش افرادي هستند که حقايق را از او مخفي مي کنند.

وي گفت : به مبارک گفتم افرادي که در اطرافت هستند به تو نگفته اند که يک سوم مردم مصر در آمدشان کمتر از دو دلار در روز است و سي ميليون نفردر اين کشور زير خط فقر بسر مي برند.

اليعازر تصريح کرد : سرويسهاي امنيتي اسرائيل به من درباره گفتگو با مبارک هشدار دادند اما من درد و رنج دوست خود را که در ثبات منطقه و جلوگيري از تحولات در جهان عرب نقش موثري داشته است ، درد و رنج خود  مي دانستم.

اليعازر تصريح کرد مبارک به وي گفت چگونه امريکايي ها خواستار اجراي دمکراسي در کشورش هستند در حالي که زنان در اين کشور حجاب اسلامي دارند و چگونه امريکايي ها روياي دمکراسي در مصر را در سر مي پروراندند در حالي که بيشتر مردم مصر خواستار اجراي شريعت اسلامي هستند.

لازم به ذکر است منابع اطلاع رساني و مسئولان صهيونيستي همواره مبارک را گنجي راهبردي براي خود  توصيف مي کردند و سقوط حکومت او را ضربه اي شديد براي اسرائيل مي دانستند.

برچسب ها: مبارک ، غرب ، ناراضی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار