روزنامه صهيونيستي معاريو در شماره امروز خود در گزارشي خبر داد قاهره درخواست تل آويو را براي بهبود روابط رد کرده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛ اين روزنامه به نقل از يک ديپلمات غربي آگاه به مسائل پشت پرده روابط مصر و اسرائيل نوشت:‌ روابط دو طرف در حال حاضر با نوعي رکود مواجه است، ‌مصر شرايط حساسي را پشت سر مي گذراند در نتيجه نمي پذيرد که در سطح روابطش با اسرائيل حد اقل دراين مرحله، تغييري ايجاد کند و آن را به سطحي فراتر از روابط دو طرف در دوران حاکميت حسني مبارک برساند.

پس از انتخاب محمد مرسي به سمت رياست جمهوري مصر اين اميد در اسرائيل شکل گرفت که مصر به زودي در پي بهبود روابط با اسرائيل بر خواهد آمد اما قاهره چنين درخواستي را از طرف تل آويو  رد کرد.

معاريو نوشت:‌ تل آويو مي خواهد روابطش با قاهره را در سطحي بالاتر و حد اقل در سطح وزيران افزايش دهد تا ايهود باراک (‌وزير جنگ) بتواند با عبدالفتاح سيسي همتاي مصري خود ديدار کند هرچند وزارت خارجه اسرائيل علاقه مند است حد اقل در سطح مديران کل،‌ با وزارت خارجه مصر در ارتباط باشد.

مدير کل وزارت امور خارجه اسرائيل حدود يک ماه پيش براي ديدار با همتاي مصري اش درخواست داده بود اما قاهره حاضر نشد زماني را براي اين ديدار مشخص کند چنانچه بر اساس نوشته معاريو وزير دفاع مصر بارها از پاسخ به تماس هاي تلفني دفتر ايهود باراک خودداري کرده است.
مصر ديدار يک هيئت عالي رتبه از اسرائيل را لغو کرده است تا اين اقدام حساسيت بيش از حد اين کشور در روابط با اسرائيل را آشکارتر سازد.

برچسب ها: روزنامه ، مصر ، اسرائیل ، شماره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار