دبیر کانون هماهنگی دانش و صنعت نان‌های صنعتی گفت: روند صنعتی‌شدن نان به‌کندی پیش می‌رود و تاکنون فقط پنج واحد تولید نان صنعتی در کشور داریم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، مهدی کریمی در حاشیه برگزاری نخستین نشست ملی نان صنعتی کشور در جمع خبرنگاران افزود: این همایش با هدف بررسی فرصت‌ها، تهدیدها، نقاط قوت و ضعف صنعتی شدن نان‌های کشور برگزار شده است.

کریمی با اشاره به روند تولید نان صنعتی تاکید کرد: در تعریف جدید نان‌های صنعتی طبق آئین‌نامه مربوطه، واحدهایی که 20 تن آرد را در روز بدون دخالت دست و با ماشین‌آلات کاملا اتوماتیک تبدیل به نان می‌کنند نان صنعتی به‌شمار می‌روند.

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی خراسان‌رضوی تصریح کرد: در استان خراسان‌رضوی در حال حاضر دو واحد تولید نان صنعتی داریم که یکی از آنها به تولید و عرضه در بازار می‌پردازد و واحد دیگر افتتاح شده اما خط تولید آن راه نیفتاده است.

کریمی تاکید کرد: در واقع نقشه راه کانون هماهنگی دانش و صنعت نان‌های صنعتی، نقشه راه صنعتی شدن نان ایران با رویکرد علمی است.

وی با بیان اینکه نان صنعتی از نظر بهداشت مزایای قابل ذکری دارد عنوان کرد: بزرگ‌ترین مزیت نان صنعتی، تولید و عرضه نان کیفی با ماندگاری بالا و با ویژگی‌های بهداشتی شناسنامه‌دار است.

کریمی متذکر شد: توازن بین نان صنعتی و سنتی یکی از اقدامات در دستور کار برای فعالیت همزمان بخش نان‌ سنتی و صنعتی در کنار هم است.

برچسب ها: نان ، صنعتی ، خراسان رضوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.