معاون نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: در وزارت نیرو مسئله آب استان اصفهان از اهمیت خاص برخوردار است و این وزارتخانه نگاه ویژه به چگونگی تأمین آب در استان اصفهان دارد.

به گزارش  خبرنگار  با شگاه خبرنگاران اصفهان حمید رضا تشیعی در نشست خشکسالی و چگونگی تأمین آب استان اصفهان با اشاره به بحرانی بودن منابع آبی این استان گفت: هر هفته در شورای آب که با حضور وزیر نیرو برگزار می شود درباره وضعیت منابع آبی و چگونگی تأمین آب شرب استان اصفهان مباحثی عنوان می شود و وزیر سهم آب زاینده‌رود، ورودی، خروجی و برداشت‌ها از این سد را پیگیری می کند.

وی افزود: مدیریت استان اصفهان هم می تواند با تخصیص اعتبارات استانی آبفای استان را در تأمین آب شرب یاری کند.

به گفته معاون نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آبفا کشور کاهش بارندگی ها در سال‌های اخیر محدودیت منابع آبی را به همراه داشته و برای اینکه آبفای استان بتواند آب شرب مشترکان را تأمین کند تدابیر تجهیز خطوط انتقال و استفاده از چاه‌های محلی که ظرفیت تأمین آب شرب را دارند باید در دستور کار قرار گیرد.

وی تاکید کرد: این‌گونه عملیات نیاز به منابع مالی دارد و با تخصیص اعتبارات خشکسالی می توان بر برخی از چالش های پیش رو در تأمین آب شرب استان غلبه کرد.

تشیعی تاکید کرد: رعایت الگوی مصرف آب توسط مشترکان یکی دیگر از راهکارهایی است که می‌تواند تضمین کننده آب شرب در شرایط بحرانی باشد و اگر مصرف آب مدیریت شود تا حدودی می توان بر بحران کم آبی غلبه کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان نیز در این نشست گفت: در چند سال اخیر مدیریت استان از اجرای طرح های آبی در استان اصفهان حمایت کرده و در سال گذشته بیش از 430 میلیارد ريال به اجرای اینگونه طرح ها تخصیص داد.

منصور شیشه فروش افزود: تلاش مدیریت استان برای مهار تبعات پدیده خشکسالی در استان است./س 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.