"نادره تركماني" كارگردان فيلم سينمايي "گورداله و عمه غوله" از نمايش ويژه اين فيلم براي كودكان كانون اصلاح و تربيت خبر داد.

نادره تركماني، كارگردان سينما در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران؛ گفت: در اولين فرصت كه فراهم شود فيلم سينمايي "گورداله و عمه غوله" را براي بچه هاي كانون اصلاح و تربيت و كودكان استثنايي به نمايش در مي آوريم.
وي ادامه داد: هم اكنون به دنبال پروانه نمايش هستيم و تمايل دارم در زمان مناسبي اين فيلم اكران شود.
اين كارگردان كه بهترين زمان ممكن براي اكران فيلم ها را ايام نوروز مي داند، اظهار داشت: تجربه ثابت كرده است كه عيدنوروز به دليل اينكه خانواده ها در تعطيلات به سر مي برند زمان مناسبي براي استقبال از فيلم هاي در حال اكران است اما اينكه فيلم در چه زماني اكران شود نبايد مورد توجه مان باشد بلكه چگونگي اكران در سالن هاي سينمايي و همچنين شيوه تبليغات فيلم از زمان اكران يك فيلم مهمتر هستند.
كارگردان "گورداله و عمه غوله" در خصوص نمايش اين فيلم براي كودكاني كه سرپرست خانوار هستند، اظهار داشت: همسر من روانشناس كودكان استثنايي است و به همين دليل دائم با اين نوع كودكان در ارتباط است و با اخلاق و روحيات آنها آشنايي دارد من نيز مي دانم كه اين كودكان كه در مراكزي چون كانون اصلاح تربيت در سنين مختلفي نگه داري مي شوند نياز به تماشاي فيلم دارند كه در اولين فرصتي كه فراهم شود همانند "خاله سوسكه" كه برايشان به نمايش درآمد اين فيلم نيز براي آنها به نمايش در مي آيد.
تركماني تصريح كرد: اين فيلم داراي پروانه مالكيت است و طي چند روز اينده نيز تكليف پروانه نمايش آن مشخص مي شود.
وي افزود: اميدوارم فضايي بوجود بيايد تا تمامي كودكان بتوانند به تماشاي اين فيلم بنشينند.
لازم به ذكر است؛ فيلم سينمايي "گورداله و عمه غوله" در بيست و ششمين جشنواره فيلم كودك و نوجوان اصفهان به نمايش درآمد و نادره تركماني بيشترين جوايز را از اين جشنواره نصيب خود كرد.
همچنين؛ پروانه طلايي بهترين كارگرداني، ديپلم افتخار بهترين فيلم نامه، پروانه طلايي بهترين دستاورد هنري، تنديس و ديپلم افتخار انجمن منتقدين و نويسندگان، از جوايز اين فيلم هستند.
تركماني همچنين در خصوص اسم اين تصريح كرد: اسم فيلم در ابتدا "گورداله" بود كه عده اي تصور مي كردند "گورداله" شي است و گمان نمي كردند كه اسم يك شخصيت باشد و چون "عمه غوله" نيز رقيب "گورداله" در اين فيلم است و در نهايت تصميم گرفتيم تا "عمه غوله" را كه اشتباه برخي رسانه ها عمه غولي معرفي كردند را به اسم فيلم اضافه كنيم تا قدري براي مخاطب جا بيفتد./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار