براساس آمار صادرات در سه ماهه ابتدایی امسال، استان تهران در گروه فلزات گرانبها بیشترین میزان صادرات براساس ارزش دلاری را داشته است.

هر استان در کشور پهناور ایران، سراسر تنوع و ذوق و فرهنگ است و رشته‌های مختلف صنایع‌دستی را در بردارد. تنوع صنایع‌دستی منجر شده که امروزه هر استان مهد زایش، باروری و رشد رشته‌های مختلف صنایع دستی باشد.

براساس آمار صادرات در سه ماهه ابتدایی امسال، استان تهران در گروه فلزات گرانبها و دست بافته‌های داری و غیرداری بیشترین میزان صادرات براساس ارزش دلاری را داشته است این در حالی است که صادرات شیشه‌های سنتی در تهران که مهد آن است در رده‌های پایین‌تری قرار دارد.

استان خراسان رضوی از نظر میزان صادرات در این بازه زمانی بعد از تهران قرار گرفته است و بیشترین میزان صادرات صنایع دستی به گروه‌های دست بافته‌های داری و غیرداری و همچنین شیشه‌های سنتی اختصاص دارد و در حالیکه این استان مهد سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی است.

آذربایجان شرقی در حوزه صنایع دستی چوبی و دستبافته‌های داری و غیرداری، کرمانشاه صنایع دستی چوبی و دست بافته‌های داری و غیرداری، ایلام نیز در حوزه دست بافته‌های داری و غیرداری و صنایع دستی فلزی، مرکزی نساجی و رودوزی‌های سنتی و دست بافته‌های داری و غیرداری و استان اصفهان نیز فلزات گرانبها و دست بافته‌های داری و غیرداری جزو این دسته هستند.

در زمینه صادرات دست بافته‌های داری و غیرداری و سفال و سرامیک، استان کردستان صنایع دستی چوبی و دست بافته‌های داری و غیرداری در استان چهارمحال و بختیاری دست بافته‌های داری و غیرداری و همچنین هرمزگان صنایع دستی چوبی و صنایع دستی فلزی و البرز صنایع دستی چوبی و سفال و سرامیک و گلستان دست بافته‌های داری و غیرداری و صنایع دستی چوبی و همجنین سفال و سرامیک بالاترین صادرات را به ارزش دلاری داشته است.

گیلان صنایع دستی چوبی و دست بافته‌های داری و غیرداری و نساجی و رودوزی‌های سنتی، قزوین دست بافته‌های داری و غیردرای، کرمان دست بافته‌های داری و غیرداری و صنایع دستی فلزی، صنایع دستی چوبی و صنایع دستی فلزی، آذربایجان شرقی صنایع دستی شامل شیشه‌های سنتی و دست بافته‌های داری و غیرداری و صنایع دستی چوبی و استان فارس دست بافته‌های داری و غیرداری، صنایع دستی چوبی و سفال و سرامیک و همچنین خوزستان نیز شامل رشته‌های سفال و سرامیک، صنایع دستی چوبی و دست بافته‌های داری و غیرداری هستند.

استان مازندران در رشته‌های دست بافته‌های داری و غیرداری، صنایع دستی چوبی و سفال و سرامیک، بوشهر شامل سفال و سرامیک و صنایع دستی چوبی و فلزی، خراسان جنوبی دست بافته‌های داری و غیرداری و سفال و سرامیک و خراسان جنوبی صنایع دستی چوبی، قم شامل سفال و سرامیک و دست بافته‌های داری و غیرداری را شامل می‌شود.

سیستان و بلوچستان شامل نساجی‌های سنتی و رودوزی‌های سنتی، دست بافته‌های داری و غیرداری و اردبیل صنایع‌دستی چوبی، شیشه‌های سنتی و سفال و سرامیک است که در حوزه صادرات در سه ماهه اول ابتدایی امسال از نظر ارزش دلاری را شامل می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار