کارشناسان مي گويند بحران شديد اقتصادي که شامل کشورهاي جنوب منطقه يورو مي شد در حال حاضر به سمت کشورهاي شمالي اروپا در حال سرايت است به طوري که همه کشورهاي اروپايي پيامدهاي بحران وخيم را تجربه مي کنند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه آر تي اس ؛ صنايع خودروسازي اروپايي هفته اي تيره و تار را تجربه کردند.  پس  از اعلام حذف هشت هزار فرصت شغلي در شرکت خودروسازي پژو-سيتروئن فرانسه و  حذف  فرصتهاي شغلي در شرکت اوپل آلمان،  شرکت خودروسازي فورد آمريکا نيز از تعطيلي آتي چندين کارخانه اش در  بلژيک و  انگليس خبر داد.

از جمله مشکلات حاد شرکت هاي خودروسازي اروپايي مي توان به  کاهش شديد فروش محصولات  و مازاد توليد اشاره کرد. کارگران کارخانه فورد در ساوتهمپتون انگليس روز گذشته از حذف 1400 فرصت شغلي در اين کارخانه مطلع شدند.

يکي از کارگران گفت: من از بيست و پنج سال پيش اينجا کار مي کنم و واقعا يکه خورده ام. احساس مي کنم که فداکاري هايم براي شرکت به هيچ دردي نخورده است.کارگري ديگر گفت : تا چند سال ديگر هنگامي که مردم تصميم به خريد ون بگيرند مجبورند ون توليد ترکيه را بخرند .اعلام اين خبر در پي اعلام تعديل نيرو در بسياري از کارخانه هاي ديگر خودروسازي صورت گرفته است.

شرکت اوپل دوهزار  و پانصد نفر را در بلژيک، پژو-سيتروئن هشت هزار نفر را در اولنه فرانسه ، فورد پنج هزار نفر را  در بلژيک و 1400 نفر را در انگليس اخراج مي کند درحالي که شرکت خودروسازي ولوو سوئد نيز در نظر دارد سيصد فرصت شغلي را در شهر گنک بلژيک حذف کند.
در فرانسه دولت رسما نماينده اي در هيئت مديره پژو-سيتروئن تعيين کرده است تا بتواند اين گروه را کنترل کند اما اين اقدام ممکن است براي بهبود اوضاع کافي نباشد.

ديديو بيلي از دانشگاه کاونتري گفت :بازار اروپا در حال حاضر  در وضع وخيمي قرار دارد. وضع اقتصاد اروپا بسيار بد است. در يونان و اسپانيا  وضع وخيمتر است اما ساير کشورهاي اروپايي نيز شاهد وقوع بحران هستند به طوري که اين بحران به کشورهاي شمالي اروپا نيز سرايت کرده است.  حتي شرکتهاي خوبي نظير فورد نيز از اين بحران در امان نمانده اند و مازاد بر نياز بازار توليد مي کنند و مجبورند ساختار خود را تغيير دهند.

در حال حاضر پانزده تا هفده ميليون دستگاه خودرو در سال در اروپا توليد مي شود در حالي که ميانگين فروش خودرو در کل اروپا در سال دوهزار و دوازده، دوازده ميليون و سيصد هزار  دستگاه برآورد شده است.

در چنين وضعي صرفا خودروهاي لوکس و گران قيمت بازار خوبي دارند. شرکت پورشه رکورد فروش خود را شکسته است. حتي خودروها نيز در برابر بحران با يکديگر برابر نيستند.
برچسب ها: اروپا ، بحران ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار