مدیر سابق بانک گولدمن ساکس آمریکا به جرم تبانی به دو سال حبس محکوم شد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از شبکه الجزیره ؛ راجا گوپتا متهم است که از موقعیت خود به عنوان مدیر گولدمن ساکس برای دادن اطلاعات محرمانه به راج راجاراتنام شریک تجاری خود سوءاستفاده کرده است. پیش از این راجاراتنام به اتهام فروش غیرقانونی این اطلاعات در بازار سهام به بیش از پنج میلیون دلار به یازده سال زندان محکوم شد که هم اکنون در حال گذراندن محکومیت خود است. وکلای گوپتا از قاضی خواسته اند تا با توجه به فعالیتهای بشردوستانه و کمک هایش به دیگران در مجازات او تخفیف قائل شوند. آنها پیشنهاد کرده اند مجازات او باید در حد خدمات عام المنفعه چه در نیویورک یا در رواندا باشد. قاضی با رد این پیشنهاد گفت جهان پر از انسانهای خوب است که کارهای بد انجام می دهند.

قاضی همچنین تاکید کرد برای حفظ انسجام بازار نیاز است چنین احکامی صادر شود تا تاثیر بازدارندگی آن حفظ شود. گوپتا مهمترین فردی است که تا کنون چنین حکمی درباره او صادر شده است گرچه از این موارد زیاد نیست.

مایکل وایلدز دادستان سابق فدرال آمریکا معتقد است تا زمانی که اصلاحات سیاسی واقعی انجام نشود و مسئولان نظارت بر اجرای مقررات در بازار بورس اختیارات بیشتری نداشته باشند، تخلفات مالی همچنان ادامه خواهد داشت.

مایکل وایلدز گفت از این دادگاهها بارها برگزار شده است اما تا کنون هیچ تغییر قابل توجه اتفاق نیفتاده است. شرم آور است که هیچ اصلاحات اساسی انجام نمی شود و این روند همچنان ادامه دارد.
با وجود اینکه بحران مسکن و بحران مالی در زمان ریاست جمهوری بوش اتفاق افتاد ، مسئولیت تعقیب قضایی و محاکمه متخلفان و عاملان آن بحران به دوش اوباما است. البته دو ماه پیش اریک شولدر دادستان کل آمریکا اعلام کرد او گولدمن ساکس را تحت پیگرد قرار نخواهد داد. راجا گوپتا تا ژانویه باید خود را برای گذراندن دو سال حبس، به مسئولان زندان معرفی کند اما این حکم هم نمی تواند کسانی را راضی کند که معتقدند بیشتر جرائم بورس وال استریت بدون مجازات باقی می ماند.
برچسب ها: بانک ، آمریکا ، زندانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار