خبرنگار راشا تودي کار مشکل رئيس جمهور آينده آمريکا براي برقراري توازن بين خواسته اسرائيل براي حمله به ايران و مخالفت مردم آمريکا با ورود اين کشور به يک جنگ پرهزينه ديگر را به راه رفتن روي لبه تيغ تشبيه کرد و پاسخ هر دو نامزد را به اسرائيل "نه" دانست.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني راشا تودي روسيه، درخواست هاي اسرائيل براي حمله به ايران باعث داغ تر شدن مناظره انتخابات رياست جمهوري آمريکا شده  و موضوع حمايت از تل آويو را به موضوعي سخت براي نامزدها تبديل کرده است.
"گاناجيچ کان" خبرنگار شبکه تلويزيوني راشا تودي در گزارش خود توضيح داد که باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا و رقيبش ميت رامني نامزد جمهوريخواه رياست جمهوري آمريکا ، هم اکنون در مرحله سختي قرار دارند. اين در حالي است که تا زمان برگزاري انتخابات رياست جمهوري آمريکا 10 روز وقت باقي مانده است.
در آغاز گزارش "گاناجيچ کان"، "بنيامين نتانياهو" نخست وزير اسرائيل نشان داده شد که در مجمع عمومي سازمان ملل متحد روي کاغذ عکس يک بمب را نشان داد و با يک ماژيک روي آن خط قرمز کشيد و گفت يک خط قرمز بايد براي ايران تعيين شود..
در ادامه اين گزارش پروفسور جان اسپوزيتو مشاور سابق وزرات امور خارجه آمريکا در گفتگو با خبرنگار راشا تودي گفت: نتانياهو دوست دارد به دنيا بگويد که اسرائيلي ها آماده اند تا حمله کنند و اين حمله با حمايت کامل آمريکا صورت خواهد گرفت. ولي وي هم اکنون از چنين حمايتي برخوردار نيست.
خبرنگار راشا تودي افزود: تنش در رسانه ها زماني به اوج خود رسيد که باراک اوباما عملا از جنگ طلبي اسرائيل به عنوان سر و صداهايي ياد کرد که وي تلاش مي کند در برابر آنها مانع ايجاد کند.
سپس اوباما نشان داده شد که مي گفت: تحمل فشار براي اين است که کاري انجام شود که براي مردم آمريکا درست باشد. من جلوي هر گونه سر و صدايي  را که وجود دارد خواهم گرفت.
خبرنگار افزود: وعده حمايت کامل  و بدون قيد و شرط از اسرائيل بخشي از هر کارزار انتخابات رياست جمهوري در آمريکا است.
خبرنگار راشا تودي افزود: با وجود جار و جنجال انتخاباتي، آخرين مناظره نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري آمريکا که به موضوع سياست خارجي مربوط مي شد نشان داد که آنها تقريبا ديدگاه هاي يکساني درباره اين موضوع داشتند.  هر دو اعلام کردند اقدام نظامي  آخرين راهي است که به آن متوسل خواهيم شد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار