معاون عمران و محيط زيست سازمان صنايع کوچک گفت: تحقق اهداف اين بخش و تسهيل سرمايه گذاري صنعتي با اختصاص منابع مالي مناسب امکان پذير مي شود.

جعفر صادقي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اين مطلب افزود: اهداف و برنامه هاي پيش بيني شده در سازمان صنايع کوچک و شهرک هاي صنعتي در مسير تحقق شعار امسال و ارتقاي توليد ملي است و بنابراين بايد هرچه بهتر زمينه اجراي اين برنامه ها فراهم شود.

وي ادامه داد: در 6 ماهه نخست امسال بخش قابل توجهي از برنامه پيش بيني شده شهرک هاي صنعتي در حوزه هاي مختلف عمراني، خدمات زيربنايي و زيرساختي تحقق يافته اما ادامه اين روند و تکميل طرح ها به تخصيص منابع مالي مناسب از جانب دولت نياز دارد.

صادقي اظهار داشت: درخواست اين سازمان از معاونت نظارت راهبردي و خزانه دولتي آن است که منابعي براي اين بخش در نظر گرفته شده را به شرکت شهرک هاي استاني اختصاص دهد.

صادقي ادامه داد: در سالجاري سازمان صنايع کوچک هيچ وجهي از خزانه دولت دريافت نکرده و تخصيص اعتبارات استاني نيز به صورت محدود و ناچيز در برخي استان ها انجام گرفته است.

وي با بيان اينکه اختصاص منابع مالي متناسب با نياز اين بخش به تسهيل سرمايه گذاري صنعتي در کشور کمک مي کند افزود: نوع فعاليت شهرک هاي صنعتي در راستاي ارتقاي توليد ملي است و انتظار بيشتري از معاونت نظارت راهبردي و خزانه براي اختصاص منابع مي رود.

معاون عمران سازمان صنايع کوچک اظهار داشت: در اين شرايط اين سازمان صورت خود را با سيلي سرخ نگه داشته و توانسته به بخشي از اهداف خود دست يابد اما ادامه اين روند براي ما سخت شده است.

صادقي تصريح کرد: طبق برنامه بودجه سال 91 در بخش استاني 4 درصد از اعتبارات تملک دارايي هر استان به شرکت شهرک هاي صنعتي اختصاص دارد که در بيشتر استان ها تاکنون منابعي از اين طريق پرداخت نشده است.

وي ادامه داد: همچنين 5 رديف ملي هم به اين بخش اختصاص دارد که تا امروز ريالي از اين بابت دريافت نکرده ايم./س

برچسب ها: صنایع ، راهبردی ، سرمایه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار