یک شبکه تلویزیونی در گزارشی با اشاره به تاریخچه ترورها در لبنان تاکید کرد:زنجیره ترور در لبنان ادامه دارد و تروریست ها هرگز شناخته نمی شوند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ، شبکه روسیا الیوم در گزارشی اعلام کرد : لبنان از نیمه دوم دهه نود میلادی تاکنون با ترورهای زنجیره ای شخصیتهای سیاسی و نظامی این کشور مواجه است. برخی این ترورها را عامل جنگ داخلی در لبنان می دانند.

برخی تصور می کنند حوادث تروریستی در لبنان با ترور رفیق الحریری سیاستمدار ، سرمایه دار مشهور و نخست وزیر پیشین لبنان آغاز شد

در حالی که تاریخ ترورهای سیاسی در لبنان، به یک سال پیش از ترور رفیق الحریری باز می گردد، زمانی که چند فرد ناشناس در سال 2004 در ترور مروان حمادی نماینده پارلمان لبنان ناکام ماندند.
این افراد خودروی وی را بمب گذاری کردند ، هر چند وی معجزه آسا از مرگ نجات یافت.

باسل فلیحان نماینده پارلمان لبنان ، سیاستمدار دیگری بود که پس از رفیق الحریری هدف ترور قرار گرفت و کشته شد. با این حال ترور بعدی، سمیر قصیر روزنامه نگار لبنانی را در سال 2005 هدف قرار داد. او بر اثر انفجار خودروی بمب گذاری شده کشته شد.

 در همین حال مردم لبنان، سه هفته پس از این حادثه، جسد جرج حاوی دبیر کل پیشین حزب سوسیالیست لبنان را تشییع کردند. وی نیز در حالی که سوار بر خودرو بود، بر اثر برخورد با بسته انفجاری کشته شد. جبران توینی مدیر مسئول نشریه النهار در همان سال 2005 ترور شد. وی نیز در خودروی بمب گذاری شده کشته شد. ولید عیدو نماینده اکثریت جریان المستقبل در لبنان در سال 2006 و سه ماه پس از او آنتوان غانم نماینده کتائب ترور شد. در سال 2007 فرانسوا الحاج از فرماندهان ارتش لبنان ترور شد.

یک سال بعد نیز وسام عید از نیروی اطلاعات ارتش لبنان ترور شد. تحلیلگران معتقدند تفاوتی نمی کند که در لبنان شخصیتی سیاسی ترور شود یا شخصیتی نظامی، چه با خودروی بمب گذاری شده و چه با محموله های انفجاری، مهم این است که عامل ترور در لبنان هرگز شناخته یا معرفی نمی شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار