معاون سياسي امنيتي استانداري خراسان رضوي تشكيل كارگروهي براي تدوين سبك زندگي ايراني اسلامي را ضروري دانست.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد محمد غفاري در جلسه كارگروه زنان و خانواده استانداري خراسان رضوي با اشاره به بيانات اخير مقام معظم رهبري در خصوص سبك زندگي و تهاجم دشمن به حوزه خانواده اظهار کرد: نقش خانواده و زنان در سلامت جسمي، رواني و معنوي جامعه بر هيچ كس پوشيده نيست.

وي افزود: كاهش نرخ ازدواج، افزايش طلاق و افزايش ميانگين سن ازدواج از جمله چالش هاي حوزه خانواده هستندكه بايد تمام دستگاه هاي مرتبط براي رفع آن ها برنامه ريزي و ورود پيدا كنند.

غفاری از كاهش 11 درصدي نرخ ازدواج در شش ماهه نخست امسال در استان خبر داد وبیان کرد: اين در حالي ست كه نرخ طلاق در مدت مذكور نسبت به سال گذشته پنج درصد رشد داشته است.

معاون سياسي امنيتي خراسان رضوي گفت: طي جمع بندي شش ماهه در خراسان رضوي از هر 5.2 ازدواج يك مورد منجر به طلاق مي شود كه اين نسبت در مشهد چهار به يك مي باشد.

وي ميانگين سن ازدواج در مردان و زنان استان را به ترتيب 26.6 و 21.1 عنوان و اضافه كرد: اين عدد براي مردان و زنان مشهد به ترتيب 27 و 22 سال است.

معاون سياسي امنيتي خراسان رضوي ادامه داد: سن ازدواج زنان و مردان مشهدي در مقايسه با كل استان يك سال بيشتر مي باشد.

غفاري افزود: آمارها حاكي از آنست كه 25درصد طلاق زنان استان در سنين بين 25 تا 29 سالگي و 28 درصد طلاق مردان بين 25 تا29 سالگي رخ مي دهد.

وي اضافه كرد: 45 درصد ازدواج مردان در سنين بين 20 تا 24 سال و 31 درصد ازدواج زنان در سني بين 15 تا 19 سال انجام مي شود.

معاون سياسي امنيتي خراسان رضوي در ادامه با اشاره به اجراي برنامه خانواده پايدار ابراز اميدواري كرد: اجراي اين برنامه گام موثري در جهت كاهش نرخ طلاق، ترويج فرهنگ ازدواج آگاهانه، آسان و به هنگام باشد.

همچنین در اين جلسه دستور العمل اجرايي پيشگيري از ازدواج هاي غير قانوني زنان ايراني با مردان خارجي و آيين نامه پيشنهادي كميته كودك و نوجوان مورد بررسي قرار گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.