توئیتر با حذف پیامهای های حاوی توهین علیه یهودیان موافقت کرده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، بی بی سی در خبری جالب اعلام کرد توئیتر با حذف پیام های حاوی توهین علیه یهودیان موافقت کرده است. بی بی سی فارسی مدعی شده است شبکه اجتماعی توییتر پذیرفته که موجی از پیام‌های حاوی توهین به یهودیان را که در میان اعضایش در فرانسه جریان دارد حذف کند.
این پیام‌ها (توییت‌ها) که با برچسب یا هشتگ unbonjuif #  (#یهودی خوب) همراه است به یکی از پرطرفدار‌ترین هشتگ‌های چند روز گذشته در میان کاربران فرانسه زبان توییتر تبدیل شده است!
نکته قابل توجه در این خبر تایید نفرت کاربران فرانسوی از یهودیان است که در مدت زمان کوتاهی این پیام ها در شبکه اجتماعی توئیتر که در فرانسه از جایگاه معتبری نیز برخوردار است، رواج یافته است.
شبکه اجتماعی توییتر پس از تهدید به اقدام قانونی از سوی یک گروه دانشجویی یهودی با حذف این توییت‌ها موافقت کرده است. اتحادیه "دانشجویان یهودی فرانسه" قصد داشت برای وادار کردن توییتر به این کار به حکم دادگاه متوسل شود.
اما در پی ملاقاتی بین مدیران ارشد توییتر و "جاناتان هیو" رییس و نماینده حقوقی این گروه دانشجویی توییتر با حذف توییت‌های توهین آمیز موافقت کرد.
در این ملاقات نمایندگان توییتر فهرستی از توییت‌ها را دریافت کرده اند که اتحادیه دانشجویان یهودی فرانسه خواستار حذف آن‌ها بوده است.
استفن لیلی، وکیل این اتحادیه به خبرگزاری فرانسه گفته موکلش "پیروزی مهمی" را در برابر توییتر کسب کرده است.
این اتحادیه در عین حال از توییتر خواسته هویت کسانی را که از این هشتگ توییتر "سوءاستفاده" می‌کنند افشا کند.
اما نکته قابل توجه تر اینکه توییتر هنوز در اینباره هیچ موضع روشنی اتخاذ نکرده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.