نشريه آمريکايي فارن پاليسي با انتشار تحليلي تأکيدکرد آمريکا براي حمله به تأسيسات هسته اي ايران طرحي ندارد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ اين نشريه خاطر نشان کرد حتي اظهارات جنجالي "ميت رامني" نامزد جمهوريخواهان که وعده اجازه عمليات نظامي عليه ايران را داده به اندازه اي مبهم است که مي توان متقاعد شد چنين وعده هايي اجرا نخواهد شد زيرا رامني نگفته که آيا در صورت تصميم ايران براي دستيابي به سلاح هسته‌اي يا پس از دستيابي به سلاح هسته اي به ايران حمله خواهد کرد يا خير؟  
فارن پاليسي تصريح کرد "پنتاگون" و "سيا" فهرستي از خطرات هولناک ناشي از هرگونه عمليات نظامي عليه ايران در اختيار دارند که شايد پايين ترين خطر آن افزايش قيمتهاي نفت و سقوط بازارهاي مالي است و علل متعددي وجود دارد که جنگ با ايران در اولويت قرار ندارد.
به نوشته فارين پاليسي، در داخل اسرائيل درباره خردمندانه بودن حمله اسرائيل بدون موافقت آمريکا يا درباره کارايي حقيقي گزينه نظامي بدون حمايت اساسي واشنگتن چند دستگي‌هاي شديدي وجود دارد همچنين آمريکا به جاي جنگ ،‌ به تعامل ديپلماتيک به پيش مي رود به همين سبب مي‌توان گفت سال آينده براي حل بحران هسته اي ايران شايد سال تجويز نسخه ديپلماتيک و نه جنگ خواهد بود .  
اگر قرار باشد رئيس جمهور آمريکا زماني تصميم بگيرد جلوي پيشرفت هسته اي از طريق قدرت نظامي را بگيرد اين تصميم در حال حاضر يا در آينده اي نزديک اتخاذ نخواهد شد زيرا منافع ملي و حياتي آمريکا تاکنون تهديد نشده است و وي به ديپلماسي متوسل خواهد شد ولو آنکه ديپلماسي با نظام ايران ، سر‌ّي و مستقيم باشد.  
آمريکا از حمله ايران به پايگاههاي آمريکايي و تأسيسات حياتي نفتي که منافع اين کشور در منطقه بر آن مبتني است مي هراسد. آمريکا 50 پايگاه در منطقه دارد که همه آنها در تيررأس آتش ويرانگر نيروهاي مسلح ايران قرار دارد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار