يک شرکت چيني که از باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا به سبب جلوگيري از اجراي طرح هاي مزارع بادي در ايالت اورگون شکايت کرده است ، وي را به اعمال تبعيض متهم کرد و هشدار داد که اين پرونده مانع از سرمايه گذاري چيني ها در آمريکا خواهد شد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از آسوشيتدپرس ؛ اوباما ماه گذشته مانع اجراي طرح احداث چهار مزرعه بادي در نزديکي يک پايگاه نيروي دريايي آمريکا شد. اين کار پس از آن صورت گرفت که کميته سرمايه گذاري خارجي در آمريکا اعلام کرد اين طرح ها موجب مخاطرات امنيتي مي شوند.

از سال 1990 اين نخستين بار بود که يک رئيس جمهور آمريکا با استناد به دلايل امنيتي براي متوقف کردن اين گونه سرمايه گذاري هاي خارجي مداخله مي کند. در سال 1990 جرج دبليو بوش رئيس جمهور وقت آمريکا جلو فروش يک کارخانه آمريکايي به يک سازمان چيني را گرفت.

شرکت بزرگ ساني چين که در زمينه توليد ماشين آلات عمراني فعاليت مي کند، ضد امنيتي بودن اين طرح را رد کرد و گفت مقامات آمريکايي عليه اين شرکت به سبب چيني بودن آن، تبعيض روا داشته اند.

اين شرکت ماه گذشته شکايتي را عليه دولت آمريکا مطرح کرد و نام اوباما را به عنوان يکي از متهمان آمريکايي اضافه کرد. مقامات امنيتي آمريکا گفته اند از خود در اين پرونده به شدت دفاع خواهند کرد.

وو جياليانگ مدير شرکت رالز کورپ ، از شرکت هاي تابعه شرکت ساني روز پنجشنبه در يک کنفرانس خبري سخناني بر زبان راند که حاوي اين هشدار بود که دولت چين ممکن است عليه شرکت هاي آمريکايي تلافي جويي کند.

وي افزود شرکت ساني هرگز کاري نمي کند که امنيت ملي آمريکا را به مخاطره بيندازد.
ساني اعلام کرد شرکت رالز طرح مزرعه بادي "باتر کريک" را از يک شرکت شبکه هاي برق يونان خريداري کرد و توسعه اين طرح از قبل تصويب شده بود.

برچسب ها: چین ، شرکت ، اوباما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار