به دنبال نوسانات فاحش قيمت ارز در کشور، فعالان اقتصادي در امر واردات و صادرات نيازهاي خود را از طريق اتاق مبادلات ارزي کشور پيگيري و تامين مي نمايند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه افرادي که در گروه فعالان اقتصادي نيستند و بنا به عللي از جمله امور تحصيلي و درماني نيازمند ارزند با مشکلات جدي روبرو هستند.

در همين ارتباط و براي اطلاع از آخرين وضعيت بازار ارز و مشکلات مطرح شده در اين زمينه، خبرنگار خبرگزاري موج به تعدادي از صرافي هاي شهرستان اروميه، مرکز آذربايجان غربي که به دليل همجواري با 3 کشور خارجي و مبادلات ارزي في مابين از رونق بيشتري برخوردارند، سر زده است:

بر اساس اين گزارش تا ساعت 12 امروز دوشنبه 24 مهر ماه دلار، ليره ترک، يورو و پوند انگليس به ترتيب با نرخ هاي تقريبا ثابت نسبت به ديروز با 33 هزار و 250 ريال، 17 هزار و 600 ريال، 42 هزار و 500 ريال و 53 هزار و 700 ريال در صرافي ها خريداري و با سود متوسط 10 درصد عرضه مي شد.

بر اساس اين گزارش در حال حاضر برخي افرادي که از طريق خريد و فروش ارز امرار و معاش مي کنند و همچنين دلالان به صرافي ها مراجعه و ارز خود را بر اساس نرخ اعلامي از سوي کانون صرافان ايران مي فروشند و مردم براي تامين ارز مورد نياز خود با مراجعه به صرافي ها گاهي بر اساس نرخ اعلامي از سوي کانون صرافان ايران و گاهي به صورت توافقي با قيمت هاي خيلي بالا تامين مي کنند.

در اين گزارش صرافان اروميه علت نوسانات ارز و مشکلات به وجود آمده در اين زمينه را از سويي سود جويي برخي افراد که روي خريد و فروش ارز سرمايه گذاري کرده اند و از سوي ديگر برخي سياست هاي دولت را در همراهي با افزايش تدريجي قيمت هاي ارز مي دانند.

در همين گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه مي افزايد : در مرکز استان آذربايجان غربي 80 درصد داد و ستد هاي ارزي دلار و 20 درصد در قالب لير ترک صورت مي گيرد و اين در حالي است که انتظار مي رفت به دليل همجواري اين استان با کشورهاي ترکيه، عراق و جمهوري خود مختار آذربايجان مبادلات به ترتيب روي لير، دينار و منات متمرکز مي شد.

بگفته صرافان هيچ مورد عرضه و تقاضايي در زمينه منات در طول هفته ها نداشتند.

بر پايه اين گزارش نرخ عرضه لير ترک که امروز به 18 هزار و 200 ريال رسيده است در مدت مشابه در سال گذشته بين 5000 تا 6000 هزار ريال در نوسان بود و تا تير ماه سال جاري نرخ اين ارز به 10 هزار و 750 تا 10 هزار و 850 ريال رسيده بود./س

برچسب ها: بازار ، واردات ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.