آنخل گوريا رئيس سازمان توسعه و همکاري اقتصادي اعلام کرد جهان با ترکيبي «خطرناک» از کاهش رشد و افزايش بيکاري مواجه است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ سازمان توسعه و همکاري اقتصادي در تازه ترين گزارش خود در ماه جاري اعلام کرد شاخص هاي اصلي اين نهاد که سي و چهار کشور عضو آن هستند، به کاهش رشد بيشتر اقتصادهاي بزرگ در ماه هاي آينده اشاره دارد.

گوريا در کنفرانس سازمان توسعه و همکاري اقتصادي در دهلي نو اعلام کرد: ما با مشکل بيکاري بالا به ويژه در بين جوانان، افزايش نابرابريها و رشد کم و در برخي موارد کاهش رشد مواجه هستيم .

دبير کل سازمان توسعه و همکاري اقتصادي که مقرش در پاريس است، در کنفرانسي خبري گفت: شما با ترکيبي بسيار خطرناک رو به رو هستيد.

گوريا افزود حدود پنجاه ميليون نفر در کشورهاي عضو سازمان توسعه و همکاري اقتصادي بيکار هستند که پانزده ميليون نفر بيشتر از سال دو هزار و هشت است.

وي خاطر نشان شد شکاف بين ثروتمندان و فقرا در حال حاضر به بالاترين حد خود در سي سال گذشته رسيده است و دولت ها با از دست رفتن اعتماد مردم به توانايي آنها براي افزايش رشد اقتصادي، مقابله با بدهي ها و باثبات تر کردن بخش مالي رو به رو هستند. اين سخنان در شرايطي بيان مي شود که بيکاري در يونان بيست و پنج و يک دهم درصد و در اسپانيا بيست و چهار و شش دهم درصد است.

برچسب ها: اقتصاد ، توسعه ، همکاری ، سازمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار