پس از گزارش دولت آمریکا مبنی بر افزایش قیمت محصولات برای دومین ماه متوالی، وزارت خزانه داری این کشور از افزایش نرخ تورم خبر داد.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از بلومبرگ، وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد: میانگین نرخ تورم  2.48 درصد است که این میانگین از اکتبر سال 2002 ، 2.17 درصد بوده است.

کیی کاتامایا، مدیر دومین شرکت بزرگ سهامی ژاپن، بیان کرد: نرخ تورم به دلیل بحران اقتصادی موجود در آمریکا است و مدت زمان زیادی برای رفع مشکلات موجود طول می کشد.

وی در ادامه گفت: آمریکا تنها نمونه ای از کشورهای بحران زده دنیا است که مشکلات اقتصادی بزرگ مانند نرخ تورم در آنها بوجود آمده است و کشورهای اروپایی نیز مشمول این اوضاع وخیم هستند.

وزارت خزانه داری در ادامه گزارش خود خاطر نشان کرد: شاخص قیمت محصولات در ماه گذشته 0.5 درصد بود که این شاخص با افزایش 1.9 درصدی روبرو خواهد بود.

بانک مرکزی آمریکا نیز اعلام کرد: میزان تولید این کشور در ماه سپتامبر 0.2 درصد بود که نسبت به ماه آگوست 1.2 درصد کاهش داشته است.

این وزارتخانه از سیاستمداران و اقتصاددان های آمریکا درخواست کرده که اقدامات اساسی برای کاهش نرخ تورم در دست اجرا قرار دهند.

این درحالی است که اقتصاددان های آمریکا جایزه نوبل بهترین اقتصاددان ها را برای ارئه راهکارهای مناسب اقتصادی دریافت کرده اند
برچسب ها: آمریکا ، تورم ، افزایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار