بيل کلينتون با حمايت گسترده خود از باراک اوباما رئيس جمهوري، تلاش مي کند هيلاري کلينتون يعني همسرش براي به دست آوردن سمت رياست جمهوري آمريکا در سال دو هزار و شانزده آماده شود.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني ام اس ان بي سي کارشناسان بر اين باورند که براي خانواده کلينتون، انتخابات رياست جمهوري سال دو هزار و شازنزده از هم اکنون فرا رسيده است و به نظر مي رسد تلاش خانواده کلينتون براي احياي حضور خود در کاخ سفيد با حمايت از باراک اوباما نامزد دمکرات ها رنگ و رويي تازه مي گيرد.

اگر چه در ميان دمکرات ها، گفته مي شود که هيلاري کلينتون علاقه اي به شرکت در انتخابات رياست جمهوري آتي آمريکا ندارد ولي بيش از شخص هيلاري کلينتون، اين همسر وي است که مشتاق حضور وي در کاخ سفيد و بازگشت دوباره او به کاخ سفيد است.

 از ديگر سو در انتخابات سابق، اگر چه بسياري باور نمي کردند که يک سياه پوست رئيس جمهور آمريکا شود ولي اين اتفاق روي داد و از اين رو بسياري از دمکرات ممکن است به اين باور رسيده باشند که جامعه آمريکا اکنون آمادگي پذيرش يک زن به عنوان رئيس جمهور خود را دارد.

وي معروف ترين زن سياستمدار در آمريکا به شمار مي آيد که کارائي هاي زيادي نيز از خود نشان داد به شکلي که حتي در انتخابات سال دو هزار و دوازده، کساني که به اوباما راي دادند باور داشتند که هيلاري کلينتون نيز رئيس جمهور فوق العاده اي است ولي اوباما برتر از وي است و بعد از اوباما مي توان روي بخت وي براي رياست جمهوري حساب کرد.

از ديگر سو، بيل کلينتون نيز براي خود در دولت آينده آمريکا نقشي متصور است زيرا از اينکه در سالهاي اخير نتوانسته است روابط چندان چشمگيري با اوباما داشته باشند چندان خرسند نيست و قطعا  مي خواهد خود را از بن بستي که در سالهاي اخير گرفتارش شده است، نجات دهد.

 از ديگر سو اقتصاد خوبي که در زمان بيل کلينتون در آمريکا وجود داشت و اضافه بودجه اي که در آن زمان در اقتصاد اين کشور مشاهده شد، باعث شده است که دمکرات ها نيز بي ميل به حضور گسترده تر کلينتون در بخشي از امور دولتي با تلاش براي پيش بردن برخي برنامه ها نباشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار