مدير عامل راه آهن جمهوري اسلامي ايران اعلام کرد: برقي شدن بيش از 4 هزار كيلومتر از خطوط ريلي كشور با هدف افزايش سهم راه آهن در جابه جايي كالا و مسافر در دستور كار است.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومي راه آهن ، عبدالعلي صاحب محمدي از انتقال دانش فني ساخت شبكه راه آهن برقي به كشور خبر داد و گفت : امروز با بهره مندي از تجربه موفق اجراي خط آهن تبريز- آذرشهر موضوع انتقال دانش فني ساخت خطوط آهن برقي به همت پيمانكاران و شركت هاي ايراني در كنار همكاران روسي در دست انجام است.

وي با تاكيد بر اينكه تكميل طرح خط آهن برقي تبريز- آذرشهر در مقايسه با ساير پروژه هاي در دست اجراي راه آهن ايران كار بزرگي نيست، گفت: اين طرح سرآغاز حركتي بزرگ در برقي كردن مسيرهاي ريلي كشور است.

صاحب محمدي افزود: راه آهن جمهوري اسلامي ايران براي دستيابي به فناوري روز دنيا، سرعت بالا، ايمني بيشتر و كيفيت بهتر خدمات در تلاش است توسعه و تجهيز خطوط ريلي كشور را به شيوه برقي کردن با جديت دنبال کند.

وي با اشاره به اينكه هم اكنون طرح بزرگ ديگري در قالب برقي كردن محور مشهد- تهران در دست اجراست، گفت: در آينده نزديك نيز برقي كردن محورهاي گرگان- بندرعباس، بافق- بندر عباس و صوفيان- رازي در دستور كار قرار خواهد گرفت./عب
برچسب ها: راه آهن ، برق ، ریل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار