نظامیان آمریکا موضوع جنگ سایبری را در صدر برنامه کاری خود قرار داده اند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران، گلن فارلی، خبرنگار شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش داد « این جنگی است که سربازان با لباس نظامی اما بدون کلاه نظامی حضور می یابند اما در اینجا نیازی به استفاده از جلیقه ضد گلوله نیست، اینجا اتاق جنگ سایبری است.»

سرهنگ استیو هیلدسون ، از گارد ملی هوایی واشنگتن فرماندهی اتاق جنگ سایبری را برعهده دارد. اینجا صد و چهل و سومین اتاق عملیات است. وظیفه این واحد مقابله با حملات سایبری است.

سرهنگ هیلد سون در گفتگو با سی ان ان گفت «مسئولیت ما درگیری در هوا ، فضا و فضای مجازی برای نیروی هوایی است.»

اینها هم افرادی هستند که در نوک حمله قرار دارند. برخی از آنها دانشجویانی هستند که در رشته فناوری اطلاعات در دانشگاه مشغول تحصیل هستند.

این هفته اعضای گارد ملی که معمولا در شرکت هایی مانند میکروسافت فعالیت می کنند ، قرار است یک رزمایش برگزار کنند.

سرتیپ دوم گنگ ولش ، افسر اطلاعات واحد نظامی آمریکا اخیرا اهمیت تهدیدات سایبری را با فجایع طبیعی برابر دانست.

وی در گفتگو با سی ان ان گفت « تاحالا حوادثی مانند زلزله ، سونامی ، سیل و آتش سوزی بوقوع می پیوست اما اکنون ما با پدیده دیگری بنام جنگ سایبری مواجه هستیم.»

واحد صدو سی و چهار یکی از شش واحدی است که در خصوص امنیت شبکه فعالیت می کند.

سرهنگ هیلدسون همچنین افزود « برق ، آب و فاضلاب بخشهایی هستند که این افراد کنترل می کنند. آنها همچنین بر فعالیت های بانکی و مالی نیز نظارت دارند.»

وظیفه این واحد عملیاتی حمله نیست و آنها مسئولیت دفاع در برابر حملات سایبری را بر عهده دارند. البته واحدهای دیگری هم وجود دارند که در صورت نیاز ، می توانند به حمله سایبری مبادرت کنند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار