استاندار خراسان رضوی در همایش فرصت های تجاری و اقتصادی لوگانسک که با حضور سفیر کشورمان و نمایندگانی از کشورهای اروپایی همراه بود؛ شرکت کرد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل ازروابط عمومی استانداری خراسان رضوی محمود صلاحی در این همایش ضمن تشریح

توانمندی های استان در زمینه های علمی, گردشگری, ترانزیت , صنعتی و کشاورزی اظهار داشت: وجود شش هزار واحد صنعتی و پرواز مستقیم به 22 کشور جهان و 36 شهر ایران اسلامی تنها بخشی از قابلیت های بی بدیل استان است.

وی با اشاره به فرصت های متعدد سرمایه گذاری در خراسان رضوی اظهار داشت: از حضور سرمایه گذاران اوکراینی و اروپایی استقبال و امکان سرمایه گذاری آنان را با فراهم آوردن شرایط مناسب, تسهیل می کنیم.

اکبر قاسمی سفیر جمهوری اسلامی ایران در اوکراین نیز در این همایش تعمیق مراودات استانی بین خراسان رضوی و استان های لوگانسک و دانتسک را گامی به سوی گسترش مراودات صنعتی، تجاری و فرهنگی دو کشوردانست و گفت: اقداماتی چون تبادل هیات های تجاری و اقتصادی بین استان‌ها و تلاش طرفین در فراهم کردن فرصت های سرمایه گذاری و تسهیلات مناسب گامی موثر در جهت نزدیکی هرچه بیشتر دو کشور است.

ولادیمیر پریستیوک استاندار لوگانسک هم با ابراز خرسندی از حضور هیات ایرانی در این همایش ابراز امیدواری کرد در سفر قریب الوقوعش به خراسان رضوی بتواند از نزدیک ظرفیت‌های استان را مورد شناسایی قراردهد و زمینه همکاری‌ شرکت‌های تجاری، صنعتی و اقتصادی دو استان را فراهم نماید.

دیدار دو جانبه صلاحی با استاندار لوگانسک, برگزاری نشست های کاری و بحث و تبادل نظر در موضوعات صنعتی ,معدنی، کشاورزی، گردشگری, فرهنگی و تجاری, بازدید از کارخانه قطعات یدکی ماشین‌آلات سنگین و کارخانه شیرآلات و تجهیزات پالایشگاه‌ها و نیروگاه‌ها از دیگر برنامه های استاندار خراسان رضوی و هیات همراهش در استان لوگانسک بود.

صلاحی در ادامه سفرش, امروز به شهر دانتسک رفت و ضمن بازدید از مجتمع فولاد دانتسک استیل, با قائم مقام استانداری (در نبود استاندار به علت سفر خارجی) در خصوص ظرفیت‌های همکاری دو استان بحث و تبادل‌نظر کرد.

وی با آناتولی پریسیاژنیوک استاندار کی‌یف نیز دیدار و در خصوص راه‌های تقویت مراودات استانی گفت‌وگو کرد.

یوسف زاده

برچسب ها: فرصت ، استان ، سفیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.