مدیرکل دفتر ثبت آثار ملی سازمان میراث فرهنگی، صنا‏یع دستی و گردشگر‏ی کشور، گفت: ایران 32 هزار اثر تاریخی فرهنگی و طبیعی ثبت ملی شده دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

دکتر آتوسا مومنی گفت: تاکنون 31 هزار و 750 اثر تاریخی، فرهنگی و طبیعی در لیست میراث ملی ایران به ثبت رسیده که اخیرا نیز در جلسه شورای سیاستگذاری ثبت آثار کشور 360 اثر دیگر به این تعداد افزوده شده است.

وی افزود: پیش از این جلسه شورای سیاستگذاری ثبت آثار تاریخی، فرهنگی و طبیعی سالی سه بار برگزار می شد و در آن آثار شناسایی شده دارای ارزش را مورد بررسی کارشناسان قرار می دادیم اما با توجه به اینکه حجم کار بسیار بالاست در تلاشیم که نشست های شورای سیاستگذاری ثبت آثار ملی را به صورت تخصصی تر برگزار کنیم.

مومنی ادامه داد: در حال حاضر در 10 استان کشور اطلس باستان شناسی جمع آوری شده است که این کار مهم در 20 استان دیگر کشور نیز در دست اجرا می باشد.

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه یکی از نخستین استانهای کشور است که اطلس باستان شناسی خود را تکمیل کرده است، گفت: استان کرمانشاه یکی از پیش گام ترین و موفق ترین استانهای کشور در عرصه ثبت آثار تاریخی، فرهنگی و طبیعی است.

این مقام مسئول ادامه داد: در استان کرمانشاه 4000 اثر تاریخی شناسایی شده وجود دارد که تا کنون بیش از 2000 مورد آن در لیست میراث ملی قرار گرفته است./س


برچسب ها: کرمانشاه ، ثبت ، ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.