شهردار تهران گفت: برای تفکیک کار ملی و محلی و در راستای آن تقویت جایگاه شورای شهر باید تصمیمی مبنایی گرفته شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد وبه نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، محمدباقر قالیباف در نشست مشترک شهرداران کلانشهرها و هیات رئیسه فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس شورای اسلامی که روز گذشته در سالن شهدای شهرداری مشهد برگزار شد، اظهار کرد: از قبل از انقلاب تا سال 84، 30 درصد بودجه شهرداری تهران از بودجه دولت بوده است اما این رقم در حال حاضر به زیر 5 درصد رسیده است.

وی تصزیح کرد: در حال حاضر این موضوع به همه شهرها سرایت کرده است بنابراین باید برای آن فکر و اندیشه شود تا بتوان اقدامی مناسب انجام داد.

قالیباف بیان کرد: در حال حاضر شهرداری‌ها در بحث بودجه با مشکل مواجه شده‌اند و اگر این مشکل حل نشود دچار بحران خواهیم شد بنابراین برای این مشکل باید به سرعت تصمیم‌گیری کرد.

شهردار تهران در ادامه خواستار تفکیک کار ملی و محلی شد و گفت: اگر در حوزه کار ملی و محلی تفیکی صورت نگیرد و کار محلی را به شوراهای شهر نسپاریم صدها لایحه و طرح مشکل ما را حل نخواهد کرد.

وی ادامه داد: باید ابعاد مختلف تفکیک کار ملی و محلی مشخص شود تا بتوان در این زمینه اقدامی درست کرد.

قالیباف اضافه کرد: همچنین دولت باید خود را از نیازهای روزمره شهروندان دور کند و اجازه دهد مدیریت شهری که شامل شهرها و شهرداری‌ها است در این زمینه تصمیم‌گیری کند. /س
برچسب ها: تفکیک ، کار ، تصمیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.