رييس اتحاديه فروشندگان لوازم آرايشي و بهداشتي شهرستان اصفهان گفت: استقبال مردم و توليدكنندگان منجر به برپايي دور سوم نمايشگاه تخصصي صنايع بهداشتي، شوينده، پاك كننده، سلولزي و تجهيزات وابسته در اصفهان شد.

به گزارش بخبرنگار ابشگاه خبرنگاران اصفهان و به نقل از واحد رسانه شركت نمايشگاه هاي بين المللي استان اصفهان محمد رضا پاك نژاد در حاشيه سومين نمايشگاه تخصصي صنايع بهداشتي، شوينده، پاك كننده، سلولزي و تجهيزات وابسته رويكرد اين نمايشگاه را حمايت از كالاهاي ايراني عنوان كرد و بيان داشت: در اين دوره از نمايشگاه با توجه به شعار امسال برندهاي مطرح توليد داخل بيشتر به نمايش درآمده است.

وي افزود: تجهيزات آرايشگاهي، محصولات گياهي پوست و مو، دستگاه هاي لاغري، محصولات لايه بردار و ضد چروك از جمله كالاهاي ايراني است كه هم اكنون در سطح انبوه در كشور توليد می شود و در اين نمايشگاه در معرض ديد قرار گرفته است .

رييس اتحاديه فروشندگان لوازم آرايشي و بهداشتي اصفهان با اعلام اين كه ممكن است برخي بازديدكنندگان بيشتر به دنبال نمايندگي محصولات خارجي بوده و با اين هدف به نمايشگاه بيايند، ادامه داد: در اين نمايشگاه سعي شده است كالاهاي استاندارد توليد داخل به مردم معرفي و ارايه شود.

پاك نژاد به حضور توليدكنندگان ديگر استان ها در اين نمايشگاه نيز اشاره كرد و گفت: چنان چه مردم به خريد كالاي ايراني تمايل داشته باشند، در واقع سلامت خود را تضمين كرده اند و در شرايطي كه توليدات داخلي اين بخش هم اكنون توان رقابت با محصولات خارجي را دارند بايد مردم را با آگاهي كافي به سمت استفاده از كالاي ملي سوق داد.

وي خاطرنشان ساخت: در حال حاضر محصولات آرايشي- بهداشتي به ويژه از طريق تبليغات در شبكه هاي ماهواره اي جاي خود را در بازارهاي مختلف باز كرده اند اما اين محصولات معمولاً كيفيت و استاندارد لازم را ندارد و با شرايط آب و هوايي كشور ما نيز سازگار نيست.

علاوه بر آن محصولات قاچاق موجود در بازار كه نوع تقلبي نشان هاي تجاري مطرح جهان است ، سلامت مصرف كنندگان ايراني را تهديد مي كند.

رييس اتحاديه فروشندگان لوازم آرايشي و بهداشتي در پاسخ به اين كه تفاوت سطح كيفي برخي نشان های خارجي در نهايت مصرف كننده ايراني را به سمت خريد آن ها مي كشاند، اذعان داشت: توليدات داخل نيز بايد سطح كيفي خود را ارتقاء دهند كه خوشبختانه به تدريج شاهد اين اتفاق هستيم و نمايشگاه نيز نقش مؤثري در تحقق اين هدف دارد.

به گفته وي نمايشگاه ابزار مناسبي براي نهادينه كردن و فرهنگ سازي خريد و مصرف كالاي داخلي دارد و مي تواند زمينه معرفي برندهاي داخلي به مردم، افزايش رضايتمندي و استمرار استفاده آن ها از محصولات داخلي را فراهم كند. اين مقام مسؤول اعلام كرد: توليدكننده اي كه سال گذشته براي اولين بار در نمايشگاه شركت كرده و توليد ملي خود را به نمايش گذاشته بود، امسال فضايي در حدود چهار برابر سال گذشته تقاضا كرده است كه اين امر از تأثير نمايشگاه و تحقق اهداف مشاركت كنندگان حكايت دارد.

وي ادامه داد: رسانه ها و مسوولان اتحاديه در استان هاي مختلف بايد به تشويق مردم در راستاي خريد و مصرف كالاي داخلي بپردازند.

پاك نژاد پيش بيني كرد در سال جاري استقبال بازديدكنندگان اين نمايشگاه بيشتر از سال هاي قبل باشد.

گفتني است اين نمايشگاه با حضور 42 مشاركت كننده از 11 تا 14 مهرماه در محل نمايشگاه هاي بين المللي استان اصفهان واقع در پل شهرستان داير است. علاقه مندان مي توانند از ساعت 15 الي 22 از اين نمايشگاه بازديد کنند ./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.