قطر با مقاصد امنيتي و سياسي براي گشودن کانالهاي تماس بين رژيم صهيونيستي و جنبش حماس تلاش مي‌کند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري المنار ؛ دولت قطر معتقد است مرحله کنوني با استفاده از برگ برنده هايي که دوحه در اختيار د ارد و  روابط عالي بين قطر و اشغالگران اسرائيلي و همچنين هماهنگي  امنيتي بين دوحه و تل آويو که به اوج خود رسيده ، بهترين مرحله براي ايفاي نقش محوري دوحه در عرصه فلسطين است .

يک مقام اسرائيلي هماهنگي هاي امنيتي بين اسرائيل و قطر را که به اوج خود رسيده است دليلي بر اين موضوع دانست که تل آويو و دوحه براي مقابله با چالشهاي مشترک يک ائتلاف قوي ايجاد کرده‌اند .

گزارشهاي سياسي اروپايي و اسرائيلي نشان مي دهد قطر معتقد است دوره اي که گلعاد شاليط سرباز اسرائيلي نزد حماس در بازداشت بود ، بسياري از فرصتها را از حماس براي ايفاي نقشهاي مهم در تاريخ ملت فلسطين گرفت و بسياري از افکاري که حماس در آن مرحله به برخي طرفهاي اروپايي و به قطر براي متقاعد کردن دولتهاي اسرائيل به منظور گشودن صفحه جديد از گفتگوهاي سري بين حماس و تل‌آويو مطرح کرد به سبب موضوع شاليط شکست خورد.

بر اساس گزارشها ، قطر تا زمان روي کار آمدن رهبري جديد مصر به ايفاي نقش بيشتر در چنين تلاشهايي اشتياق نداشت اما دوحه پس از روي کار آمدن رهبري جديد در قاهره به ايفاي نقش به همراه اسرائيل اقدام کرد.

برچسب ها: قطر ، صهیونیست ، حماس ، کانال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار