منابع آگاه فاش کردند که عربستان سعودی و قطر با همکاری برخی کشورهای اروپایی به تلاشها در راستای به شکست کشاندن طرح مصر به منظور حل بحران سوریه ادامه می دهند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری المنار فلسطین، برخی منابع آگاه در کشورهای عرب خلیج فارس فاش کردند: عربستان و قطر از تطمیع برای سرمایه گذاری و عقد قراردادهای بزرگ تسلیحاتی برای به شکست کشاندن این طرح بهره برداری می کنند و در تلاشند جلوی اجرای مأموریت اخضر ابراهیمی فرستاده سازمان ملل متحد را بگیرند.

این منابع گفتند حکام عربستان و قطر از مشارکت ایران در کمیته تماس متشکل از مصر ، ترکیه و ایران و همچنین عربستان که در نخستین نشست آن در قاهره شرکت نکرد ناراضی هستند و دوحه و ریاض پس از شکست در شورای امنیت و تصویب قطعنامه حمله به ملت سوریه در تلاشند طرح جدیدی را عرضه کنند که بر اساس آن برخی کشورهای عربی با حمایت مخفی آمریکا و برخی کشورهای اروپایی و اسرائیل به سوریه حمله کنند .

سران امیر نشین قطر این طرح را در نیویورک افشا کردند و از سکوت ملتهای عربی در قبال جنایاتی که دوحه و ریاض علیه ملت سوریه مرتکب می شوند بهره برداری می کنند و خیانت این کشورها به جایی رسید که نخست وزیر قطر نابودی سوریه را خواستار شد و اعلام کرد دوحه برای ساختن مجدد آن آمادگی دارد.

برخی محافل سیاسی در کشورهای عربی و بین المللی می گویند قطر و عربستان از طرف کشورهای عربی صحبت و تصمیم گیری می کنند بدون آنکه این کشورها به آنها اعتراضی کنند. این محافل از سکوت ملتهای عربی در قبال سیاستهای دوحه و ریاض برای تجزیه سوریه و فتنه افکنی در آن در شگفت هستند.
برچسب ها: قطر ، عربستان ، طرح مصر ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار