مدير کل دفتر بنادر ماهيگيري سازمان شيلات ايران از واگذاري مديريت و بهره برداري بنادر صيادي انزلي ، امام خميني (ره) و آبادان در هفته آخر شهريور خبر داد و گفت : تاکنون30 بندر صيادي واگذار شده است.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از شبکه اطلاع رساني جامعه دريايي ايران‌ (مانا) ، گلشني با اشاره به وجود 55 بندر صيادي فعال در کشور گفت: تا پايان سال گذشته مديريت بهره برداري و نگهداري 27 بندر صيادي به تعاوني هاي بخش خصوصي واگذار شده و واگذاري بنادر صيادي انزلي ،امام خميني و آبادان هم در برنامه سال جاري بوده است.

وي با بيان اينكه تعداد زيادي از بنادر صيادي در جنوب کشور به بخش خصوصي واگذار شده است ، گفت : در شمال کشور تنها مديريت بندر صيادي امير آباد سال گذشته واگذار شده بود كه امسال نيز مديريت بندر صيادي انزلي واگذار شده است.

گلشني تصريح کرد : تا پايان سال جاري تعداد بيشتري بندر صيادي در شمال و جنوب واگذار مي شود.

وي با بيان اينکه سازمان شيلات ايران قرارداد همه بنادر صيادي واگذار شده به بخش خصوصي را به دليل عملکرد مثبت اين بخش تمديد كرده است ، اظهار داشت : البته نقش نظارتي سازمان شيلات ايران همچنان محفوظ مانده است.

وي با اشاره به اينکه نتايج بررسي هاي کارشناسان سازمان شيلات حاکي از مديريت صحيح تمام بنادر صيادي واگذار شده به بخش خصوصي است، گفت : اميد مي رود بخش خصوصي همچنان با مديريت قدرتمند خود بتواند بنادر صيادي را به وضع مطلوبي ارتقا دهد.

اين مقام مسئول در سازمان شيلات ايران گفت: واگذاري بنادر صيادي به بخش خصوصي علاوه بر افزايش بهره وري و کاهش هزينه هاي نگهداري ، افزايش اشتغال زايي را نيز به همراه داشته است.

وي اظهار داشت:سازمان شيلات ايران همواره تلاش مي کند ،مديريت بندر صيادي را به بهترين و فعال ترين تعاوني صيادي موجود در منطقه واگذار کند که نقش مهمي در موفقيت اين طرح ها داشته است./عب
برچسب ها: بندر ، صیادی ، واگذاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار