کارشناس سیاست‌گذاری مسکن گفت: صرفه‌جویی در هزینه‌ها همزمان با تداوم سامانه خودنویس به بیش از هزار میلیارد تومان می‌رسد.

سامانه خودنویس یکی از مهم ترین اقدامات و گام های بزرگ در حوزه بهبود وضعیت بازار مسکن به شمار می رود که‌ در این زمینه تمامی متقاضیان باید پای کار بیایند تا با ثبت عقد قراردادهای خود بتوانیم به مرور پای دلالان و سوداگران را از بازار مسکن کوتاه کنیم.

در همین زمینه سعادتی کارشناس سیاست گذاری با اشاره به اینکه از خرداد ماه سال گذشته همزمان با راه اندازی سامانه خودنویس شاهد آن هستیم که مشکلات مستاجران و متقاضیان بازار مسکن رو به کاهش است گفت: در حال حاضر با راه اندازی سامانه‌ خودنویس بخش عمده ای از مشکلات مستاجران در بازار اجاره مسکن از بین رفته است و به مرور این بازار با برنامه ریزی های که در آن صورت گرفته به سمت رونق و اجاره در حال پیشروی است.

وی افزود: در شرایط کنونی بازار مسکن نیازمند سامانه ای بود تا بتوان از طریق آن بدون هیچ دغدغه و مشکل قراردادها در آن ثبت شود و در طی یک سال گذشته شاهد آن هستیم که بازار به سمت رونق هدایت شد و بخش زیادی از هزینه های مستاجران از این طریق کاهش یافت. 

او بیان کرد: در اجرای سامانه خودنویس تا به امروز دو گام بزرگ برداشته شد به طوری که در ابتدا مقرر شد متقاضیان بازار اجاره مسکن قراردادهای خود را در آن ثبت کنند و در گام دوم تمامی مشاوران املاک به این سامانه متصل شدند و در نهایت سامانه املاک و مستغلات از دسترس مشاوران املاک خارج و ثبت و تمدید قراردادها از طریق این سامانه انجام شد‌.

او اظهار کرد: در حال حاضر تمامی گام ها و اقدامات در این سامانه برداشته شده و هم اکنون باید دولت چهاردهم و وزیر راه و شهرسازی با تداوم اجرای آن بتواند بازار اجاره مسکن را به سمت رونق هدایت کند.

سعادتی تصریح کرد: در  بازار اجاره مسکن با راه اندازی سامانه خودنویس حدود یک هزار میلیارد تومان صرفه جویی شده و با توجه به آنکه ثبت قرار داد در این سامانه رایگان است بنابراین این میزان صرفه جویی همچنان ادامه خواهد داشت.

کارشناس سیاست گذاری مسکن یادآور شد: باید بتوانیم این رویه را ادامه دهیم و بررسی ها هم نشان می‌دهد که میزان ثبت قراردادهای اجاره در این سامانه رو به افزایش است و به مرور هم میزان ثبت قراردادهای خریدو فروش مسکن هم رو به رشد است و با این رویه هم شاهد افزایش میزان صرفه جویی و هم شاهد بهبود وضعیت بازار خواهیم بود.

خبرنگار : محبوبه کباری 

برچسب ها: مسکن ، ساخت مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار