مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه های کشور گفت: بیش از ۳میلیون زائر از ابتدای ماه صفر از ۶ پایانه های مرزی خارج شده است.

ایمان محرابی نیا مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه های کشور در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه از ۱۶  مرداد (مصادف با اول صفر) تا انتهای یک شهریور بیشترین میزان تردد زائران از پایانه مرزی مهران بوده است گفت: ۴۷ درصد  از تردد ها مربوط به پایانه مرزی مهران  بوده به طوری که یک میلیون و ۴۵۳هزار و۹۴۷ تردد در این بازه انجام شده که ۴درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته  است،همچنین ۲۵ درصد از ترددها از مرز شلمچه بوده که حدود ۷۶۵هزار و۷۶۵ نفر هم از این مرز انجام شده است.

وی افزود: بعد از مرز مهران و شلمچه بیشترین ترددها از  مرز چزابه بوده که حدود ۱۱ درصد از جابه‌جایی را به خود اختصاص داده و ۳۳۶هزار و۵۵۸ از این مرز خارج شده و ۴۴۳هزار و۲۴۷ از مرز خسروی انجام شده که حدود ۱۴درصد را شامل می شود.

وی افزود: مرز تمرو باشماق هم هرکدام ۲درصد از جابه‌جایی را به خود اختصاص داده که در مجموع ۳میلیون و ۹۹هزار و۶۷۷ نفر از ابتدای ماه صفر تا ابتدای شهریور از ۶پایانه مرزی کشور خارج شده اند.

او گفت: توصیه می شود زائران برای بازگشت از همان مرزی که وارد شده خارج شوند بازگشت خود را مدیریت کنند.

محرابی نیا همچنین در خصوص وضعيت ترافيکي محورهاي مهم منتهي به پايانه هاي مرزي هم گفت:ترافیک سنگین در محور مهران - ایلام - سرابله محدوده های پایانه مرزی ، کمربندی مهران ، گلان ، ارغوان و تونل آزادی و ترافیک نیمه سنگین در محور خرمشهر - شلمچه مسیر (رفت و برگشت) محدوده پایانه مرزی گزارش شده است.

او بیان کرد:  ترافیک نیمه سنگین در محور مرز خسروي - قصر شيرين محدوده مرز خسروی و  تردد روان در محور بستان – مرز چذابه ، تردد روان در محور مريوان – مرز باشماق ومحور پيرانشهر - مرز تمرچين گزارش شده است.

خبرنگار:محبوبه کباری 

برچسب ها: حمل ونقل ، اربعین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار