سرپرست دفتر امور بين‌الملل سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در آستانه هفته گردشگري از حمايت دبير کل سازمان جهاني جهانگردي از برنامه‌هاي توسعه گردشگري ايران خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،محمد پروين در مراسم افتتاح رسمي هفته گردشگري با بیان این مطلب گفت: در شرايط فعلي که فضاي جديدي براي توسعه گردشگري کشور باز شده است و فعاليت‌هاي جديدي در کشور آغاز شده و سازمان جهاني جهانگردي هم برای توسعه صنعت گردشگری ایران تاکید دارد.

وي تصريح کرد: بر همين اساس دبير کل سازمان جهاني جهانگردي نيز از ايران خواسته در راستاي اجراي اهداف و دستاوردهاي خود حضوري پررنگ و در سطح بالا در اجلاس شوراي جهاني جهانگردي داشته باشد.
 
پروين، سرپرست دفتر امور بين‌الملل سازمان در این مراسم پيام دبير کل سازمان جهاني جهانگردي را نيز که به مناسبت روز جهاني جهانگردي در سال 2012 منتشر شده است را قرائت کرد.

در بخشي از اين پيام آمده است، سازمان جهاني جهانگردي به عنوان بخشي از فعاليت‌هاي جاري خود در جهت تثبيت نقش گردشگري در توسعه پايدار، روز جهاني جهانگردي سال 2012 را با شعار گردشگري و انرژي پايدار، تقويت توسعه پايدار به جشن مي‌نشيند.
 
صنعت گردشگري از حيث انجام برخي از اقدامات ابتکاري و خلاقانه در زمينه انرژي پايدار گوي سبقت را از سايرين ربوده است و اين اقدامات ابتکاري نه تنها در حفظ محيط زيست کمک مي‌کنند بلکه نقش بسزايي را در پايان بخشيدن به فقر انرژي که همواره يکي از دغدغه‌هاي اصلي سازمان ملل به شمار رفته ايفا مي‌نمايند.

اهميت اين امر تا آن حد است که سازمان ملل به منظور تضمين دسترسي برابر آحاد مردم دنيا از منابع انرژي، ارتقاي چشمگير ميزان بازده انرژي و افزايش سهم انرژي‌هاي تجديد‌پذير در سبد انرژي جهاني تا سال 2030، سال 2012 را به عنوان سال جهاني انرژي پايدار براي همگان نام‌گذاري کرده است. /ر

برچسب ها: گردشگری ، جهانگردی ، توسعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار