رئیس جامعه تورگردانان ایران گفت: معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی می تواند از 150 میلیارد تومان عوارض خروج گردشگر برای توسعه صنعت گردشگری ایران استفاده کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، ابراهیم پورفرج در همایش روز جهانی گردشگری که امروز در تالار عطار کاخ موزه سعدآباد برگزار شد، با بیان این مطلب گفت: هدف اصلی  از برگزاری روز جهانی گردشگری آگاهی دادن به مردم جهان و دست اندرکاران صنعت نسبت به بحث گردشگری در مسایل اجتماعی، اقتصادی ، فرهنگی و سیاسی است. در این روز تمام کشورها از این فرصت استفاده کرده و تلاش می کنند مسائل مربوط به گردشگری را از برد اقتصادی و اشتغال زایی بررسی کنند. ضعف های خود را برطرف کرده و موقعیت های خود را تقویت کنند. تا سهم بیشتری از این حرکت بسیار بزرگ گردشگری در جهان داشته باشند.
 
وی تصریح کرد: فرض را بر این می گذاریم که ایران از نظر تاریخ و جاذبه های گردشگری جزء 10 و یا 5 کشور برتر دنیا نباشد و از همه لحاظ در دنیا اولین باشیم، اما این سوال پیش می آید که چطور این اولین کشور نمی تواند در توسعه گردشگری پیش برود. مشکل در کجاست؟

رئیس جامعه تورگردانان ایران، اظهار داشت: میراث فرهنگی یک سازمان است و گردشگری فرابخش تر از آن. همچنین وزارتخانه های مختلفی در این صنعت دخالت دارند که برای توسعه گردشگری لازم است و باید اتحاد لازم را داشته باشند تا این صنعت با یک عزم ملی حرکت کند بنابراین پیشنهاد می کنم برای رسیدن به توسعه پایدار در صنعت گردشگری کمیته ای متشکل از دست‌اندرکاران این حوزه تشکیل شود تا هر کسی وظیفه خود را به صورت یک کتاب در دست بگیرد و زیرمجموعه های خود را برای انجام آن توجیه کند. در سازمان میراث فرهنگی نیز بدنه کارشناسی قوی‌ای نیز وجود دارد که می تواند به معاونت گردشگری کمک کند.
 
وی تاکید کرد: چرا برای توسعه گردشگری بودجه نمی گیرید؟ 55 هزار تومان هزینه عوارض خروج گردشگر است که قرار بود برای توسعه گردشگری مطرح شود. جمعا این هزینه 150 میلیارد تومان می شود که منبع بسیار خوبی است. شما قدم بردارید مطمئنا بخش خصوصی هم شما را همراهی می کند. 

پورفرج اضافه کرد: توسعه صنعت گردشگری در کشور یک اتحاد همه جانبه و یک عزم ملی می خواهد صنعت گردشگری در کشور می تواند معضل بیکاری را رفع کند و ضمن ایجاد اشتغال پایدار به توسعه اقتصادی کشور کمک کند بنابراین بخش خصوصی هیچ وقت عقب نشینی نمی کند شما مسئولان دولتی باید گامهایی را در جهت پیشبرد اهداف توسعه این بردارید./ ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار